ادامه باج خواهیهای ترامپ ... این بار از کره جنوبی !

یک شنبه 18 آذر 1397 - 14:28:6
ادامه باج خواهیهای ترامپ ... این بار از کره جنوبی !

تهران - الکوثر : وال استریت ژورنال اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کره جنوبی خواسته است هزینه بیشتری را برای استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور اختصاص دهد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بنا بر گزارش ها طرح این درخواست گفتگوهای مربوط به " توافق تدابیر ویژه " ، توافقی دفاعی بین دو کشور ، را تحت شعاع قرار داده است.  
این قرارداد پنج ساله 31 دسامبر منقضی می شود و هم اکنون کره جنوبی مطابق با این توافق ملزم به پرداخت سالانه 830 میلیون دلار به آمریکا بابت حضور بیش از 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در این کشور است.

نظامیان آمریکایی در کره جنوبی به بهانه تامین امنیت این کشور برابر تهدید احتمالی از طرف کره شمالی حضور دارند و بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ، دونالد ترامپ خواهان افزایش این هزینه بین یک میلیارد و 200 میلیون دلار تا یک میلیارد و 600 میلیون دلار است. 
طبق این گزارش ، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی به مقامات کشورش اعلام کرده است قصد ندارد هزینه بیشتری را بابت استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور اختصاص دهد .  
وزارت امور خارجه آمریکا ماه مارس بیانیه ای را درباره " توافق تدابیر ویژه " منتشر کرد که بر تعهد دو کشور برای دستیابی به توافقی با هدف تقویت ائتلاف دوجانبه و تامین امنیت کره جنوبی و شهروندان این کشور تاکید داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 آذر 1397 - 14:4:8