آغاز به کار جشنواره بین ‌المللی فیلم مقاومت در لبنان

سه شنبه 13 آذر 1397 - 13:16:43
آغاز به کار جشنواره بین ‌المللی فیلم مقاومت در لبنان

بیروت- الکوثر: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور جمعی از سینماگران ایرانی و لبنانی در قالب «هفته سینمای مقاومت» در بیروت آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هفته سینمای مقاومت در لبنان آغاز سلسله هفته‌های سینمای مقاومت در این دوره است که طی روزهای 12 تا 15 آذر ماه در شهرهای بیروت و صور برگزار می‌شود.

شامگاه دوشنبه افتتاحیه این رویداد سینمایی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و جهانی سازی محصولات این حوزه در نخستین گام، در سالن نمایش «رسالات» در جنوب بیروت با حضور چهره های فرهنگی، رسانه ای و هنری لبنان در کنار برخی مسئولان و سینماگران ایرانی برگزار شد.
«محمد خزاعی» دبیرجشنواره بین ‌المللی فیلم مقاومت، «محمد حبیبی» مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، «حسین صابری» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، «سید محمود رضوی» تهیه کننده و «محمد علی باشه آهنگر» کارگردان، از جمله چهره هایی بودند که از ایران در این رویداد فرهنگی در لبنان حاضر بودند.
«علی ضاهر» مسئول یگان فعالیت های رسانه ای حزب الله و مدیر جمعیت هنرهای لبنان «رسالات» ضمن خوشامد به ده ها علاقه مند به سینمای مقاومت و سینمای ایران، برگزاری این جشنواره در لبنان را به فال نیک گرفت و دارای اهمیت بسیاری برشمرد.
خزاعی به عنوان دبیر جشنواره در سخنانی با اشاره به اینکه لبنان مهد پرورش مردان بزرگی است، گفت: فرهنگ مقاومت دیگر امروز منحصر به لبنان، عراق یا سوریه نیست بلکه تبدیل به نهضتی جهانی شده است. چندی پیش رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند که خطر فرهنگ مقاومت بسیار بیشتر از توانمندی های نظامی آن است و باید با گسترش این فرهنگ مقابله کنیم.
وی خطاب به حاضران و دست اندکاران لبنانی این جشنواره خاطرنشان کرد: بنابر توصیه رهبرمان، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شما با حضور و حمایت تان فرهنگ و یاد شهدا و مقاومت را زنده نگه داشتید.

فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» با نام «احداث الظهیره» و زیرنویس عربی در آیین افتتاحیه این جشنواره در لبنان به نمایش درآمد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 آذر 1397 - 13:9:53