احتمال معلولیت دائمی صدها مجروح راهپیمایی های بازگشت

شنبه 10 آذر 1397 - 14:10:3
احتمال معلولیت دائمی صدها مجروح راهپیمایی های بازگشت

بیروت- الکوثر: سازمان پزشکان بدون مرز اوضاع خدمات درمانی در نوار غزه را به علت محاصره این منطقه، نامناسب خواند و از احتمال معلولیت دائمی حدود هزار مجروح راهپیمایی‌های بازگشت سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، احتمال دارد حدود هزار فلسطینی که در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی زخمی شده‌اند، دچار معلولیت‌های دائمی شوند.

این سازمان که از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه، خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، اعلام کرد از 30 مارس تا 31 اکتبر حدود 3117 نفر از مجموع 5866 نفری را که با گلوله جنگی زخمی شده بودند، معالجه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، جراحت‌های وارد شده به این افراد، خطرناک و سخت است و به سرعت بهبود نمی یابد؛ علاوه اینکه نظام درمانی نامناسب غزه احتمال خطر عفونت استخوان را در این افراد افزایش می‌دهد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد غزه اکنون امکانات تشخیص عفونت استخوان را در اختیار ندارد اما پیش‌بینی می‌شود 25 درصد از کسانی که بر شلیک گلوله دچار شکستگی شده‌‌اند، دچار عفونت استخوان شده باشند.

بر اساس این گزارش، دست کم 60 درصد مجروحان که خدمات درمانی دریافت کرده‌اند نیازمند عمل های جراحی بیشتر و ادامه درمان هستند اما عفونت‌ها مانع از این روند خواهد شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در پایان بار دیگر هشدار داد در صورتی که این زخم‌ها فورا درمان نشود، منجر به معلولیت‌های دائمی در تمام طول زندگی خواهد شد و اگر عفونت‌ها درمان نشود نتیجه آن قطع عضو یا حتی فوت خواهد بود.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 آذر 1397 - 13:59:17

پربازدیدها