نامه 10 بندی شخصیت‌های لبنانی و گروه‌های فلسطینی به دبیرکل سازمان ملل

شنبه 10 آذر 1397 - 10:18:23
نامه 10 بندی شخصیت‌های لبنانی و گروه‌های فلسطینی به دبیرکل سازمان ملل

تهران- الکوثر: به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین، تعدادی از شخصیت‌های لبنانی و گروه‌های فلسطینی با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، به تشریح درد و رنج ملت فلسطین پرداختند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این نامه خطاب به «آنتونیو گوترش» آمده است: چهار دهه از تعیین  29 نوامبر به عنوان روز جهانی همبستگی با فلسطین می‌گذرد و فلسطین همچنان اشغال‌ شده است، ملت ما از آوارگی، قتل، محاصره و گرسنگی رنج می‌برد، همه اینها در برابر چشم جهان و در مقدمه آن سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد، جهانی که تنها تعداد کمی صداهای آزاد در آن یافت می‌شود و اینها هر از گاهی علیه وحشی‌گری اسرائیل که مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهاست، فریاد می‌زنند.

در ادامه این نامه غیر رسمی می خوانیم: پس از گذشت 70 سال از اشغالگری، رژیم اسرائیلی همچنان به غصب فلسطین و آواره کردن ملت آن ادامه می‌دهد و سازمان ملل به دلیل فشارها و نیز حق وتوی آمریکا، از ملزم کردن این رژیم به قطعنامه‌های بین‌المللی ناتوان است.

نویسندگان این نامه سپس برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به شرح زیر برشمردند:

1-ادامه اشغالگری اسرائیل در فلسطین و مصادره اراضی و املاک در بسیاری از شهرها و روستاها به علاوه تخریب منازل و قطع درختان؛ موضوعی که نقض آشکار حقوق بشر، حق زندگی کریمانه، حق مسکن، حق زندگی و تأمین زندگی است.

2-ادامه شهرک‌سازی و ساخت شهرک‌‌ها بر اراضی فلسطینی برای تغییرات دموگرافی (جمعیتی) که در راستای طرد ساکنان اصلی و اقرار به قانون نژادپرستانه «دولت یهودی» صورت می‌گیرد.

3-سرکوب تظاهراتی که حق بازگشت را طلب می‌کند، موضوعی که منجر به شهدا و مجروحان بسیاری میان غیرنظامیان شده و همه اینها در برابر سکوت وحشتناک بین‌المللی صورت می‌گیرد.

4-ادامه بازداشت هزاران نفر از ملت فلسطین بدون توجیهات قانونی و انسانی و به دلیل مردود دانستن اشغالگری.

5-ادامه تجاوزهای روزانه علیه ملت فلسطین و مقاومت مشروع آن که آخرین‌ آنها تلاش برای اجرای عملیات ترور در نوار غزه بود و طی آن نیز چند نفر شهید و زخمی شدند.

6-ادامه محاصره ملت فلسطین در غزه، خان‌ الاحمر و دیگر مناطق و ممانعت از رسیدن کمک‌ها به آنها که یکی از طولانی ترین اشکال محاصره یک ملت در طول تاریخ است.

7-ادامه تلاش‌ها برای یهودی کردن قدس پایتخت ابدی فلسطین و تنگ کردن عرصه بر ملت فلسطین در انجام مناسک دینی که نقض آشکار آزادی اعتقادات است.

8-ادامه حمایت آمریکا از رژیم غاصب از خلال اجرایی کردن آنچه معامله قرن نامیده می‌شود تا به حق ملت فلسطین در سرزمین و وطنش پایان دهد؛ تلاش دارند این طرح را با زور و اجبار و با فشار بر کشورهای تأثرگذار در این مسیر تحمیل کنند.

9-توقف کمک‌های آمریکا به آنروا (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) در راستای اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در کشورهای میزبان و خط زدن حق بازگشت؛ حقی که قطعنامه 194 به آن اذعان می‌کند.

10-ادامه حمایت نامحدود آمریکا از رژیم اشغالگر با کمک‌های مالی، تسلیحاتی و نیز حمایت از آن در محافل بین‌المللی بویژه سازمان ملل و شورای امنیت با استفاده از حق وتو به علاوه تصمیم ظالمانه علیه قدس و معرفی آن به عنوان پایتخت «اسرائیل» و انتقال سفارت آمریکا به این شهر.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز به همین مناسبت نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل نوشتند و رنج ملت فلسطین را یادآورد شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 آذر 1397 - 10:5:1