عضو جنبش فتح : جامعه جهانی اشتباه خود را جبران کند

جمعه 9 آذر 1397 - 16:7:59
عضو جنبش فتح : جامعه جهانی اشتباه خود را جبران کند

تهران - الکوثر : یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین برداشتن گام های واقعی را برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین خواستار شد و تاکید کرد جامعه جهانی باید اشتباه خود را جبران کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با انتشار بیانیه ای به مناسبت هفتاد ویکمین سالروز تصویب قطعنامه شماره 181 مجمع عمومی سازمان ملل در 29 نوامبر سال 1947 مبنی بر تقسیم فلسطین گفت :« امروز روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین است زیرا قطعنامه تقسیم ، سرآغاز درد و رنج مردم فلسطین است وحتی با صدور این قطعنامه جامعه بین الملل در امور فلسطین دخالتی خنثی دارد». 
وی تصریح کرد : به رغم اینکه این قطعنامه به شورای امنیت حق و قدرت می دهد تا علیه هر طرف مسئولی که تهدیدی برای صلح به شمار می رود یا موارد نقض یا اقدام خصمانه ای انجام می دهد, تدابیری اتخاذ کند اما این شورا بارها و بارها در اعمال و استفاده از این حق خود ناکام مانده است و همچنین از مسولیت های خود برای محاکمه و بازخواست اسرائیل به خاطر نقض ها و تخلفات و زیرپا گذاشتن پی درپی قطعنامه های بین المللی طفره رفته است. 
وی افزود : جامعه جهانی کمترین عدالت را در حق فلسطینیان اجرا نکرد بلکه بر عکس آن عمل کرد و برای اسرائیل پوششی فراهم کرد تا به توسعه شهرک سازی بیشتر ادامه دهد و همچنین دستش را برای اقدامات اصولی صهیونیست ها و تفکر افراطی استعماری بازگذاشت. 
عشراوی از جامعه بین الملل خواست این اشتباه تاریخی خود را جبران کند و برای بالا بردن شأن ومنزلت عدالت وکرامت برای همگان از جمله حقوق انسانی وقانونی فلسطینیان به مسئولیت جهانی خود عمل و تلاش کند با نظام های دیکتاتوری, مستبد و نژادپرست که عملیات تقسیم جدید را در فلسطین و تمام منطقه در پیش گرفتند,مقابله کند. 
حنان العشروای از سازمان ملل خواست سیاست چشم پوشی از تداوم نقض ها,جنایت ها وطفره رفتن اسرائیل از پایبندی به قوانین بین المللی را متوقف کند و مداخله مثبت را از طریق احضار اسرائیل به محاکم بین المللی و بازخواست آن و اتخاذ تدابیر لازم برای مجازات این رژیم در پیش گیرد . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 9 آذر 1397 - 14:49:20

دسته بندی :