سناتور آمریکایی : آمریکا نباید بخشی از ائتلاف هولناک در جنگ یمن باشد

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 16:28:28
سناتور آمریکایی : آمریکا نباید بخشی از ائتلاف هولناک در جنگ یمن باشد

تهران - الکوثر : برنی سندرز عضو سنای آمریکا تاکید کرد این کشور دیگر نباید بخشی از ائتلاف هولناک به فرماندهی سعودیها در جنگ یمن باشد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  برنی سندرز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، خواستار ادامه اعمال فشار و توضیح این مسئله برای جهانیان شد که آمریکا دیگر بخشی از آنچه ائتلاف هولناک به فرماندهی سعودیها در یمن خواند، نخواهد بود. سندرز افزود: این ائتلاف عامل قتل و ناامیدی زیادی بوده است.  
برنی سندرز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک هم نوشت: آمریکا نباید از جنگ فاجعه باری حمایت کند که یک رژیم استبدادی دارای سیاست خطرناک و بی سابقه نظامی، آن را هدایت می کند. 
وی خاطر نشان کرد: نخستین بار سنای آمریکا به ارائه مصوبه ای رای داد که نیروهای مسلح آمریکا را از جنگ غیرقانونی خارج می کند. اوضاع فعلی یمن، بدترین فاجعه انسانی در جهان است که به علت دخالت سعودیها ایجاد شده است. 

مایک لی سناتور جمهوری خواه نیز در نشست مجلس سنا برای بررسی جنگ یمن گفت ما نباید در جنگ خونین یمن مشارکت داشته باشیم. کشتارها در یمن در سایه موافقت آمریکا همچنان ادامه دارد. اوضاع در یمن بی نهایت وخیم است، جنگ باعث کشته شدن ده ها هزار بیگناه شده و دخالت آمریکا در حمایت از عربستان در جنگ یمن اوضاع را بدتر کرده است. بر اساس قانون اساسی آمریکا کنگره تنها مرجعی است که فرمان جنگ صادر می کند نه رئیس جمهور یا وزارت دفاع. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 11:31:45