هشدار اردوغان درباره تلاش ها برای تغییر نقشه منطقه

چهار شنبه 7 آذر 1397 - 12:33:5
هشدار اردوغان درباره تلاش ها برای تغییر نقشه منطقه

تهران- الکوثر: رئیس جمهور ترکیه گفت با برخی طرف ها با به راه انداختن جنگ بزرگی که باعث بروز بحران ها شدید در منطقه شد، به دنبال تغییر نقشه سیاسی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در نشست کمیته دائمی همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: با جنگ بزرگی که باعث بروز بحران ها در سوریه، یمن، عراق و فلسطین شد، به دنبال تغییر نقشه سیاسی منطقه هستند. فلسطین در وجدان همه مسلمانان باقی خواهد ماند. تا زمانی که مسلمانان و انسان هایی باشند که از حق، عدالت و آزادی حمایت کنند، فلسطین باقی خواهد ماند.

اردوغان افزود: جنگ جهانی اول صد سال پیش پایان یافت، ولی ما همچنان شاهد پیامدهای آن هستیم و ما مسلمانان از مشکلات مان رنج می بریم. میلیون ها نفر در یمن از گرسنگی رنج می برند و ما مسلمانان در این باره مسئولیت داریم. کشورهای غربی راه حلی برای ما نخواهند داشت، زیرا آنها فقط به ثروت های ما توجه دارند. همه چیز به پنج عضو دائم شورای امنیت موکول شده است، ولی ما نباید منتظر آنها بمانیم و باید مشکلات را خودمان حل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: به بهانه مبارزه با یک گروه تروریستی، به دنبال ایجاد کشورهای تروریستی در منطقه هستند. ما باید نه بگوییم و در برابر آنها بایستیم. در صدمین سال پایان جنگ جهانی اول باید از آن درس عبرت بگیریم و همان اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آذر 1397 - 12:11:26