خشم مردم تونس از سفر ولیعهد عربستان به این کشور

سه شنبه 6 آذر 1397 - 8:4:22
خشم مردم تونس از سفر ولیعهد عربستان به این کشور

تهران - الکوثر : در آستانه سفر ولیعهد عربستان سعودی به تونس ، پایتخت تونس شاهد خشم و نفرت مردم این کشور علیه محمد بن سلمان و اعتراضشان به این سفر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تونسی ها خشم خود را با برگزاری همایش ها و تجمعاتی نشان داده اند اما هم زمان با نفرت عمومی در تونس ، مقامات رسمی این کشور سکوت در پیش گرفتند.

مردم تونس با شعار خاک تونسِ انقلابی را آلوده نکنید به استقبال فردی رفتند که دستانش به خون کودکان یمن ، سوریه و عراق آغشته است.

اتحادیه وکلای تونس در این زمینه به شدت فعال شده است. این اتحادیه تنها به محکوم کردن این سفر بسنده نکرد بلکه تهدید کرد پرونده نظام سعودی را به دادگاههای بین المللی می کشاند.

سکینه عبدالصمد از اعضای اتحادیه وکلای تونس در کنفرانسی خبری گفت : مخالفت ، تقبیح و ناخرسندی خود را با موضع رسمی تونس اعلام می کنیم، موضع رسمی تونس بارها ما را غافلگیر کرده است.

وکلا و هنرمندان در افزایش دامنه اعتراضات علیه سفر بن سلمان نقش دارند ، نزار بوجلال از وکلای تونسی می گوید : سخن وکلاء و هنرمندان این است که ما سفر جنایتکاران را به تونس نمی پسندیم.

سازمان های مدنی و احزاب ملی نیز به ویژه پس از صدور گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد درباره فجایع یمن ، بار دیگر مخالفت خود را با سیاست های عربستان اعلام کرده اند.

کمال الجندوبی رئیس گروه کارشناسان بین المللی در امور یمن درباره گزارش مذکور می گوید : حملات هوایی ائتلاف موجب شده است تا مصدومان مستقیم حملات بیشتر از شهروندان باشند. در سه سال گذشته این حملات مناطق مسکونی و بازارها را هدف قرار داده است.

زهیر مخلوف از فعالان حقوقی در تونس می گوید : تونسی ها به این میهمان خوشامد نمی گویند و جامعه مدنی در این زمینه بزرگ ترین نقش را دارد و از عوامل اصلی مخالفت با اوست.

نهادهای مدنی در تونس تنها مخالفان این سفر نیستند بلکه تجمعاتی هم در مخالفت با سفر ولیعهد عربستان برگزار شده است. در خیابان الثوره تونس مردمی که تجمع کرده بودند علیه سفر دشمن آزادی ها به تونس شعار دادند.

یکی از معترضان به شبکه المیادین گفت : سفر این خونریز به تونس را ننگ می دانیم. بار دیگر موضع رسمی تونس با موضع مردم این کشور در برابر هم قرار گرفت با این حال مردم تونس در چند روز اخیر سعی کردند پیام انقلاب خود را فریاد بزنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 آذر 1397 - 7:54:37