مخالفت شديد در تونس و الجزاير با سفر بن سلمان

یک شنبه 4 آذر 1397 - 13:29:35
مخالفت شديد در تونس و الجزاير با سفر بن سلمان

تهران- الکوثر: مخالفت در برخي کشورهاي عربي همانند تونس و الجزاير با رژيم سعودي بعد از قتل جمال خاشقجی شدت پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک نماینده پارلمان تونس در محکومیت سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به تونس، پلاکاردی در جلسه پارلمان این کشور نشان داد که روی آن نوشته شده بود. در همين حال به نوشته پايگاه اينترنتي العهد فعالان و روزنامه نگاران الجزایری با پرداختن به ابعاد مختلف سفر احتمالی ولیعهد عربستان به این کشور، به شدت مخالفت خود را با سفر وی اعلام کردند. 
شبکه الجزیره اعلام کرد‎، عماد الدیمی نماینده پارلمان تونس خواستار اعتراضات گسترده علیه سفر ولیعهد سعودی به تونس شد. الدیمی که در جلسه پارلمان تونس سخنرانی می کرد، پلاکاردی را جلوی خود قرار داده بود که روی آن نوشته شده بود: «به بن سلمان قاتل در تونس خوشامد نمی گوییم.»  

الدیمی در سخنرانی خود در جلسه بررسی لایحه بودجه سال آینده تونس، بر مخالفت خود و دیگر نمایندگان مجلس با سفر هفته آینده محمد بن سلمان به این کشور تاکید کرد. 
وی افزود: ولیعهد سعودی در جنایت علیه بشریت دست دارد. هدف از سفر او، آن است که وجهه خود را بهبود ببخشد، در حالی که با این سفر وجهه تونس را مخدوش می کند. 

در همين حال به نوشته پايگاه اينترنتي العهد فعالان و روزنامه نگاران الجزایری با پرداختن به ابعاد مختلف سفر احتمالی ولیعهد عربستان به این کشور، به شدت مخالفت خود را با سفر وی اعلام کردند. 
مخالفت فعالان و سیاستمداران الجزایری با سفر احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به الجزایر در حال افزایش است. 
بشیر جقبوب روزنامه نگار الجزایری نوشت: «شاهزاده سعودی در حالی به الجزایر خواهد آمد که می داند الجزایر با مشارکت در ائتلاف «طوفان قاطعیت» علیه یمن مخالفت کرد. او همچنین می داند الجزایر روابط ویژه ای با ایران دارد. از سوی دیگر، الجزایر از نظام سوریه حمایت می کند و برخلاف عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج (فارس)، روابط خود را با دمشق قطع نکرد.»
وی افزود «الجزایر با ائتلاف مصر، سعودی و امارات در اتحادیه عرب مخالفت است. بدون تردید، این سفر در چارچوب تلاش وی برای جلب حمایت کشورهای عربی و همبستگی با عربستان، پس از قضیه قتل جمال خاشقجی و بحرانی که ریاض در سطح بین المللی با آن دست به گریبان است، صورت می گیرد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 آذر 1397 - 12:42:12