حزب جمهوري تونس : بن سلمان جايي در تونس ندارد

یک شنبه 4 آذر 1397 - 1:19:3
حزب جمهوري تونس : بن سلمان جايي در تونس ندارد

تهران - الکوثر : دبیر کل حزب جمهوری تونس با تاکيد بر اينکه بن سلمان جايي در تونس ندارد گفت سفر ولیعهد سعودی پیامدهایی را برای دولت تونس در پی دارد و هر طرفی که از سفر بن سلمان به تونس اسقبال کند جایگاه و محبوبیت خود را در میان مردم از دست می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عصام الشابی در گفتگو با الميادين در مخالفت با سفر ولیعهد سعودی به تونس گفت : ما از سفر محمد بن سلمان به تونس استقبال نمی کنیم و مخالف این هستیم که تونس یکی از کشورهای میزبان سفر دوره ای بن سلمان باشد. هیچ کسی در سطح مقامات رسمی جرأت نمی کند سفر بن سلمان به تونس را توجیه کند و در این زمینه شاهد سکوت رسمی هستیم. حکومت تونس در مورد سفر بن سلمان سکوت اختیار کرده است و هیچ اقدامی برای توجیه دعوت خود از ولیعهد سعودی انجام نمی دهد.
وی افزود: حزب جمهوری یک تجمع اعتراضی را در محکومیت سفر بن سلمان به تونس سازماندهی می کند. سفر بن سلمان به تونس انجام خواهد شد، ولی حتما پیامدهایی را برای مقامات رسمی کشور به دنبال خواهد داشت. از جریان های سیاسی و مردمی و اتحادیه های تونس انتظار می رود سفر ولیعهد سعودی به تونس را محکوم کنند.
الشابی تصریح کرد: هدف سفرهای خارجی دوره ای بن سلمان به شماری از کشورهای عربی، بهبود وجهه اوست. هر کسی بخواهد از سفر بن سلمان استقبال کند، محبوبیت و جایگاه خود را در میان مردم از دست می دهد. درخواست سفر بن سلمان از سوی نظام سعودی به مقامات تونسی تحمیل شده است و آنها باید از پذیرفتن این درخواست طفره می رفتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 4 آذر 1397 - 1:18:48