برگزاری انتخابات صوری بحرین در سایه سرکوب مخالفان

شنبه 3 آذر 1397 - 19:39:10
برگزاری انتخابات صوری بحرین در سایه سرکوب مخالفان

تهران- الکوثر: انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین امروز شنبه 24 نوامبر (سوم آذرماه) در سایه سرکوب مخالفان برگزار شد و بسیاری در داخل و خارج نتایج آن را از پیش تعیین شده دانستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بحرین امروز بیست و چهارم نوامبر در حالی انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها را برگزار کرد که با تحریم آن از سوی احزاب مخالف روبرو شده است.

به نوشته وبگاه خبری «الخلیج آنلاین»، در انتخابات بحرین 235 هزار واجد شرایط رای‌دهی برای انتخاب 40 نماینده پارلمان از بین 293 نامزد هستند که در بین آنها 41 زن وجود دارد. انتخابات پارلمانی در 40 حوزه برگزار شد و علاو بر آن از بین 160 نامزد انتخابات شهرداری‌ها هم، سی نفر به عنوان اعضای شوراهای شهر برگزیده می شوند.

در گرماگرم برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین صدای انتقادهای نهادهای حقوق بشری در داخل و خارج این کشور هم بالا گرفت؛ آنها معتقدند نتیجه این انتخابات در سایه سرسپردگی سیاسی منامه به عربستان از پیش تعیین شده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد انتخابات پارلمانی بحرین در فضای سیاسی مملو از سرکوب برگزار می‌شود که هرگز به برگزاری انتخاباتی آزاد منتهی نخواهد شد.
گرچه بحرین کشوری است که در مقایسه با برخی کشورهای همسایه اش در خلیج فارس در عرصه سیاسی پویا است، اما از زمان سرکوب جنبش اعتراضی در فوریه 2011 که با انقلاب‌های بهار عربی همراه بود، در ناآرامی‌های پراکنده به سر می‌برد. بحرین از عربستان سعودی برای متوقف ساختن اعتراضاتی کمک گرفت که رهبری آن را شیعیان بحرین برعهده داشتند و خواستار حاکمیت قانون اساسی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 3 آذر 1397 - 19:38:59