اعتراض مصری‌ها به سفر «ابو- اره» به قاهره

شنبه 3 آذر 1397 - 15:22:30
اعتراض مصری‌ها به سفر «ابو- اره» به قاهره

قاهره- الکوثر: بعد از اعتراض روزنامه نگاران تونسی به سفر ولیعهد عربستان سعودی به این کشور، این بار مصری ها اعتراض خود را به سفر محمد بن سلمان به کشورشان در فضای مجازی نشان دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از روز چهارشنبه که رسانه‌های سعودی از سفر محمد بن سلمان به امارات، مصر و بحرین خبر دادند، موجی از اعتراض‌ها در این کشورها به این سفر ایجاد شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر از جمله کاربران توییتر به سفر احتمالی ولی‌عهد سعودی به کشور خود واکنش نشان دادند و هشتگی تحت عنوان «سفر ابو ارّه به مصر، مایه ننگ است»، راه انداختند که هر لحظه استقبال از این هشتگ بیشتر می‌شود.

«ابو اره» این روزها در رسانه‌های عربی و جهان و در بین کاربران فضای مجازی به لقبی برای ولی‌عهد سعودی تبدیل شده و از او تحت عنوان «ابو منشار» (ابو ارّه) یا «ولی‌عهد ارّه» یا «شاهزاده اره» یاد می‌شود.

این لقب بعد از آن بر سر زبان‌ها افتاد که رسانه‌های مطرح در ترکیه و جهان با استناد به تحقیقات دادستانی ترکیه، از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول خبردادند. روزنامه‌نگاری که بعد از قتل از سوی تیم ترور ولی‌عهد سعودی، با ارّه استخوان‌بُر تکه تکه شده و در نهایت این تکه‌ها با اسید از بین رفته است.

کاربران مصری دقیقا با راه انداختن هشتگ مذکور، ادعاهای مقام‌های سعودی مبنی بر عدم اطلاع بن‌سلمان از قتل خاشقجی را مردود دانستند و نوشتند که هدف از سفر «بن‌سلمان اره» به مصر، دعوت به «تملق‌گویی» از او جهت افزایش روحیه ولی‌عهد متهم به قتل است.

کاربری به نام «جمال عید» نوشت که به عنوان یک شهروند مصری مخالف این سفر است؛ چرا که محمد بن سلمان قاتل و جنایت‌کار است.

کاربری دیگر به نام «هیثم ابوخلیل» نیز نوشت «خوش آمد می‌گویم به ارّه در ضیافت برادر "خون‌ریزش".»

منظور از خون‌ریز، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر است که از زمان روی کار آمدن در این کشور، اقدام به سرکوب مخالفان خود کرده و از سیاست‌های سعودی در منطقه از جمله حمله به یمن حمایت کرده است.

کاربر دیگر مصری به نام «احمد یوسف» نیز نوشت که بن سلمان عنصر «نامطلوبی» است که مخالفان خود را بعد از ترور و مُثله کردن، در اسید «ذوب می‌کند»؛ او فردی است «سادیست، تروریست و غیر انسان».

اعتراض‌ها به سفر محمد بن سلمان تنها به مصر محدود نشد، بلکه کاربران فضای مجازی در الجزائر نیز در اقدامی مشابه به این سفر اعتراض کردند و از لقب اره برای او استفاده نمودند.

این واکنش‌ها به سفر ولی‌عهد سعودی به الجزایر بعد از آن آغاز شد که شبکه «النهار» وابسته به دولت این کشور گزارش داد که بن سلمان ششم دسامبر (۱۵ آذر) به الجزائر سفر می‌کند و این نخستین سفر ولی‌عهد سعودی به الجزائر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 3 آذر 1397 - 15:22:20