نسل کشی گسترده در یمن

شنبه 3 آذر 1397 - 12:8:16
نسل کشی گسترده در یمن

گرسنه نگه داشتن مردم یمن یکی از ترفندهای عربستان و امارات برای به زانو درآوردن یمنی ها است.

تهران - الکوثر :در گزارشی به قلم دعاء سویدان نوشت : حداقل 85 هزار کودک یمنی از 3 و نیم سال پیش تاکنون به علت تداوم تجاوز رژیم عربستان جان خود را از دست داده اند. این آمار وحشتناک نشان می دهد که عربستان سعودی و امارات با تنگ  تر کردن حلقۀ محاصرۀ یمن چه جنایات غیرمستقیمی را در حق یمنی ها مرتکب می شوند. این آمارشامل کودکان زیر 5 سال می شود و شامل گروه  های سنی دیگر جامعۀ یمن نمی شود و اگر همۀ قربانیان محاصره شمارش شود، آمار بسیار وحشتناک تری به دست می آید. اگر محاصرۀ بندر حدیده همینگونه ادامه یابد، 14 میلیون  نفر در یمن به یک قدمی گرسنگی خواهند رسید و  روزهای  آینده نشان خواهد داد که حلقۀ محاصرۀ بندر حدیده که آمریکا در آن نقش دارد، تنگ تر خواهد شد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد.    

گرسنگی یکی از بزرگترین معضلاتی است که دامنگیر یمن شده و نام این کشور شاید در لیست کشورهای دارای فراگیرترین گرسنگی های قرن بیست و یکم گنجانده شود که همۀ این معضلات کار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و متحدان غربی این دو ولیعهد عرب است.   

یمن روزگاری "یمن خوشبخت" نامیده می شد زیرا سرزمینی ثروتمند بود ولی امروز یعنی در قرن بیست و یکم اثری از آن خوشبختی و ثروتمندی  دیده نمی شود بلکه برعکس، دچار بدترین بحران گرسنگی در سراسر جهان شده است به نحوی که میلیون ها یمنی خصوصاً در استان های ساحل غربی این کشور که فقیرترین استان های این کشور هستند، از گرسنگی رنج می برند و در یک قدمی گرسنگی عمومی قرار دارند و نمی دانند که آیا وعدۀ غذایی بعدی خود را به دست خواهند آورد  و شکم خود را با آن سیر خواهند کرد یا نَه؟   

کودکان یمنی به علت ضعف و لاغری مفرط حتی قادر  به گریه کردن  نیز نیستند. کودکان و زنان یمنی بیشترین آسیب را از محاصرۀ سه و نیم سالۀ یمن دیده اند. محمد بن سلمان و محمد بن زاید اعلام می کنند که 500 میلیون دلار به مردم یمن اختصاص داده اند و "انور قرقاش" وزیر دروغ پراکنی (وزیر مشاور امور خارجی) امارات ادعا می کند که این کمک مالی برای  بهبود وضعیت یمنی ها اختصاص داده شده است ولی هدف عربستان و امارات از این گونه کمک ها جلوگیری از بازگشایی  بنادر و دسترسی تعداد انبوهی از مردم یمن به نیازهای ضروری خود است تعداد انبوهی که از فقر و محرومیت رنج می برند و واقعیت اینست که عربستان و امارات با این کمک ها می خواهند خودنمایی کنند و گناه گرسنگی مردم یمن را از دوش خود بردارند.

دیروز وحشتناک ترین آمار جرایم و جنایات عربستان و امارات در یمن منتشر شد به این نحو که سازمان "کودکان را نجات دهید" فاش کرد که نزدیک به 85 هزار کودک یمنی زیر 5 سال از آوریل 2015 تا اکتبر 2018 به علت گرسنگی جان باخته اند. ولی وزارت بهداشت دولت نجات ملی در صنعاء اعلام می کند که نزدیک به 180 هزار کودک زیر 5 سال به علت گرسنگی و سوء تغذیۀ شدید جان خود را از دست داده اند که احتمال افزایش این  آمار وجود  دارد.  


شنبه 3 آذر 1397 - 12:8:10