بارزانی در بغداد: از برنامه های عبدالمهدی حمایت می کنیم

پنج شنبه 1 آذر 1397 - 18:42:56
بارزانی در بغداد: از برنامه های عبدالمهدی حمایت می کنیم

بغداد- الکوثر: مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز پنج شنبه در بغداد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دفتر اطلاع‌رسانی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالمهدی امروز در بغداد میزبان مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان بود.

مسعود بارزانی حمایت کامل خود را از تلاش‌های نخست وزیر عراق در مرحله آینده اعلام کرد و گفت:‌ سفر من به بغداد برای عرض تبریک به دوست و برادرم دکتر عبدالمهدی بود.

وی اظهار داشت: روابط ما دیرینه و قدیمی است و در شرایط دشوار هم این روابط قوی‌تر شده است و نخست وزیر عراق نقش زیادی در شکل دادن به عراق جدید به رغم مشکلات دشوار دارد. نخست وزیر عراق نقش گسترده‌ای در تدوین قانون اساسی داشته است.

بارزانی اظهار داشت: ما طی روزهای آینده در جهت تقویت روابط دو جانبه ارتباطات‌مان را بیشتر می‌کنیم.

عبدالمهدی نیز گفت: بارزانی رهبر تحول دموکراتیک در عراق و براندازی دیکتاتوری است و مبارزه او برای ملت بسیار مهم بوده است.

همچنین مسعود بارزانی در کنفرانس خبری مشترک با هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در بغداد تاکید کرد: به بغداد سفر کرده‌ام تا از فرصت جدید پیش آمده برای عراق حمایت کنم. ما از مشکلات عبور کردیم و روابطی براساس خدمت به ساخت کشور و ایجاد روابطی قوی بین بغداد و اربیل بنیان خواهیم گذاشت.

بارزانی گفت: هدف از سفر من به بغداد دادن این پیام به داخل و خارج است که ما آماده حمایت از فرصت جدید فراهم شده در عراق هستیم و از عبدالمهدی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما با العامری به بررسی برقراری روابط قوی و تصحیح اشتباهات گذشته پرداختیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آذر 1397 - 18:39:41