دستیابی سیا به شواهد قطعی درباره نقش بن سلمان در قتل خاشقجی

پنج شنبه 1 آذر 1397 - 15:54:50
دستیابی سیا به شواهد قطعی درباره نقش بن سلمان در قتل خاشقجی

تهران- الکوثر: به نوشته روزنامه «حریت»، سیا به گفت‌وگو تلفنی ضبط شده‌ای دست یافته است که در آن بن سلمان به برادرش دستور «ساکت کردن» خاشقجی را می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالقادر سِلوی»، ستون نویس روزنامه ترکیه‌ای «حریت» می‌گوید «سیا» گفت‌وگوی تلفنی ضبط شده‌ای را در اختیار دارد که در آن بن سلمان دستور «ساکت کردن سریع جمال خاشقجی» را می‌دهد.

بر این اساس، «جینا هاسپل» رئیس سیا، در سفر ماه گذشته خود به آنکارا از وجود مکالمه تلفنی میان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و برادرش «خالد بن سلمان» سفیر این کشور در آمریکا مطلع شده بود.

ستون نویس ترکیه‌ای به نقل از یک منبع که نامش را فاش نکرد، می‌نویسد که بن‌سلمان و برادرش در این تماس تلفنی درباره ایجاد «دردسر» برای دولت سعودی از جانب خاشقجی و انتقادهایش گفت‌وگو کرده‌اند.

سلوی با بیان اینکه سیا این بخش از گفت‌وگوهای بن‌سلمان و برادرش را حین شنود تماس تلفنی آن دو به دست آورده، توضیح داد: «گفته می‌شود ولی‌عهد سعودی دستوراتی را به برادرش می دهد تا هر چه زودتر جمال خاشقجی را ساکت کنند». به گفته وی، دستور نهایی برای قتل خاشقجی طی این دستورات صادر شده است.

این نویسنده ترکیه‌ای با بیان اینکه سیا فایل‌های صوتی بیشتری از این ماجرا در اختیار دارد، تاکید کرد در صورت آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره این قتل، شواهد شگرفی از این ماجرا عیان خواهد شد.

وی پیشتر نیز در یادداشت دیگری که برای همین روزنامه نوشته بود، افشا کرد که تیم ترور، زمانی که خاشقجی را در کنسولگری گرفته بودند، از او می‌خواهند که پیامی به پسرش مبنی بر سلامتی خودش و اینکه بدون هیچ مشکلی در حال انجام کارهای اداری است، بدهد. خاشقجی اما با این درخواست مخالفت کرده و بعد از آن بود که مهاجمان با وی درگیر شدند و نهایتا او به قتل می‌رسد.

یک شبکه خبری ترکیه‌ای روز سه‌شنبه بخش کوتاهی از فایل صوتی هفت دقیقه‌ای از مجادله خاشقجی با مهاجمان در بخش صدور روادید کنسولگری استانبول را پخش کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آذر 1397 - 15:54:33