دیده بان حقوق بشر : انتخابات بحرین در فضای سرکوب برگزار می شود

چهار شنبه 30 آبان 1397 - 14:43:53
دیده بان حقوق بشر : انتخابات بحرین در فضای سرکوب برگزار می شود

تهران - الکوثر : سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اعلام کرد انتخابات آینده پارلمانی در بحرین در فضای سرکوب سیاسی برگزار خواهد شد که باعث انتخابات آزاد نخواهد شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این سازمان افزود : بازداشت علی العشیری نماینده سابق مجلس بحرین به علت انتشار توئیتی در مورد تحریم انتخابات ، جدیدترین نمونه سرکوب معارضان مسالمت جو در این کشور است. 
دیده بان حقوق بشر، تصمیم دادگاه عالی استیناف بحرین به لغو حکم تبرئه شیخ علی سلمان رئیس جمعیت اسلامی الوفاق و صدور حکم حبس ابد برای او به اتهام جاسوسی را نمونه دیگری از سرکوب معارضان در این کشور دانست. 
این سازمان از دولت بحرین خواست تغییرات در قانون حقوق سیاسی را لغو کند و به نامزدان معارضان اجازه بدهد در انتخابات پیروز شوند. 
این بیانیه همچنین خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی در بحرین، بازنگری در تعطیلی رسانه های مستقل و بازنگری در انحلال جمعیت های معارض سیاسی ، شده است. 
سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر درباره جنگ یمن هم تاکید کرد بحرین هیچ اطلاعاتی درباره نقش خود در حملات غیرقانونی به یمن ارائه نکرده است. این سازمان از متحدان دولت بحرین از جمله انگلیس و آمریکا نیز خواست تامین سلاح برای منامه و دیگر طرف های درگیر در جنگ یمن را متوقف کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 30 آبان 1397 - 14:40:11

عکسهای بیشتر :