ناسا: عصر یخبندان جدید در راه است!

شنبه 26 آبان 1397 - 22:29:39
ناسا: عصر یخبندان جدید در راه است!

تهران- الکوثر: سازمان فضایی آمریکا «ناسا» با بررسی سیکل خورشیدی پیش بینی کرد کره زمین به زودی با دوره کوتاه یخبندان جدیدی مواجه خواهد شد و خطر دمای منفی 50 درجه، بخش های وسیعی از زمین را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ناسا اعلام کرد پدیده مشابهی در نیمه دوم قرن 17 و اوایل قرن 18 مشاهده شد. ساکنان زمین احتمالا با سیکل زمستان های طولانی و سرد با دمای بسیار پایین روبرو خواهند شد.

متخصصان ناسا با جمع بندی تحقیقات جدید در باره فعالیت خورشید به این نتیجه رسیدند. سیکل خورشیدی با فرکانس ظاهر شدن و فعالیت لکه های خورشیدی مرتبط است. در دوره حداکثر فعالیت، تعداد لکه ها  می تواند به صدها لکه برسد. در دوره حداقل، تعداد آنها بسیار کم است یا اصلا ظاهر نمی شوند.

هم اکنون فعالیت لکه های خورشیدی فوق العاده پایین است و این گرایش همچنان حفظ می شود. سطح فعالیت خورشید بطور مستقیم بر دمای هوای اتمسفر تأثیرگذار است. این لایه آتمسفر در ارتفاع 90-80 کیلومتر آغاز و  تا 800 کیلومتر گسترش می یابد.

ادامه کاهش فعالیت لکه های خورشیدی می تواند سرمای شدیدی برای زمین به دنبال داشته باشد و بر کار سیستم ارتباطی و ناوبری تأثیر بگذارد.

کمترین وجود لکه های خورشیدی با طولانی ترین دوره سرما طی قرون 14 تا 19 همزمان شد. آن را  دوره کوتاه یخبندان می نامند. از نظر دمای متوسط، این دوره به عنوان سردترین دوره طی 2 هزار سال اخیر به ثبت رسیده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 آبان 1397 - 22:29:27

دسته بندی :