روسیه منبع گاز سارین استفاده شده در استان ادلب را فاش کرد

شنبه 26 آبان 1397 - 19:35:33
روسیه منبع گاز سارین استفاده شده در استان ادلب را فاش کرد

تهران- الکوثر: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه شواهد نشان می دهد منبع گاز سارین استفاده شده در حمله به حومه ادلب سوریه، انبار تسلیحات شیمیایی تروریست ها بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان بین المللی منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرده است سال گذشته در حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه از گاز سارین استفاده شد. گفته شد در این حمله دست کم پنجاه و هشت تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.  در حالی که تروریست ها هواپیماهای سوریه را به حملات شیمیایی به خان شیخون متهم کردند، نیروهای دولتی قاطعانه این موضوع را رد کردند. 
وزارت دفاع روسیه نیز پس از تکمیل تحقیقاتش تاکید کرد همه شواهد نشان از آن دارد که منبع گاز سارین، انبار تسلیحات شیمیایی متعلق به تروریست ها در این منطقه بوده است. 

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس بدون در اختیار داشتن هیچ مدرکی، این حمله را صرفا به علت آن که در منطقه تحت کنترل تروریست ها روی داده بود به ارتش سوریه نسبت دادند و به برخی اهداف نظامی در سوریه حمله کردند که خسارات و تلفاتی به همراه داشت. ارتش سوریه موفق شد بسیاری از موشک های شلیک شده این سه کشور را منهدم کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 آبان 1397 - 19:35:22