اذعان نشريه آمريکايي به ناتواني ارتش آمريکا در مقابله با تهديدات

پنج شنبه 24 آبان 1397 - 20:15:31
اذعان نشريه آمريکايي به ناتواني ارتش آمريکا در مقابله با تهديدات

تهران- الکوثر: واشنگتن اگزمینر تاکید کرد ارتش آمریکا آمادگی مقابله با تهدیدات چین، روسیه، ایران و کره شمالی را ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، واشنگتن اگزمینر نوشت: مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود آمریکا خود را برای ورود به جنگ سرد با چین و گرفتن امتیازات مورد نظر ترامپ از پکن آماده می کند. این اظهارات به خودی خود بد محسوب می شود ولی بدتر از آن این است که شاید آمریکا در این جنگ با پکن به پیروزی نرسد، چرا که تازه ترین مطالعات کنگره نشان می دهد راهبرد دفاع ملی آمریکا برای مقابله با چالشهای مدرن پیش روی واشنگتن کافی و مناسب نیست. 
این گزارش که دیروز توسط کمیسیون ملی راهبرد دفاعی آمریکا منتشر شد باید به مثابه دستورالعملی برای برطرف کردن نقایص در دستور کار قرار گیرد. اگر آمریکا می خواهد برتری نظامی خود را حفظ کند یا حتی قدرت رقابت خود را در سطح مناسبي نگه دارد، باید امور نظامی و ارتش را در صدر اولویت های خود قرار دهد و تضمین کند پنتاگون از راهبردی کارآمد و شفاف بهره مند است. 
در گزارش این کمیته از اهداف استراتژی جیمز ماتیس وزیر دفاع تقدیر شده ولی توانمندی آمریکا در اجرای این اهداف به شدت مورد نقدهای تند قرار گرفته است. یکی از عواملی که در این گزارش از آن انتقاد شده اختلال در عملکرد سیاسی بوده است. 
در اين گزارش آمده است: به لحاظ راهبردی آمریکا برای مقابله با تهدیدات چین و روسیه آمادگی ندارد، زیرا نیروهای ما در مبارزه با شورشیان در عراق و افغانستان به واقع زمین گیر شده اند. تلاش های اخیر برای آموزش نیروهای آمریکایی اندکی متحول شده است ولی آمریکا همچنان از آمادگی لازم برای درگیری و شکست دادن قدرتی بزرگ برخوردار نیست. 
نویسندگان این گزارش تاکید می کنند درباره قابلیت ها و توانایی وزارت دفاع آمریکا در حمایت از عملیات در سطح جهان نگرانی های جدی وجود دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آبان 1397 - 19:23:37