شمار زیادی از نظامیان سعودی در اسارت نیروهای یمنی

چهار شنبه 23 آبان 1397 - 9:30:50
شمار زیادی از نظامیان سعودی در اسارت نیروهای یمنی

تهران - الکوثر : رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن تأکید کرد ارتش و کمته های مردمی یمن تعداد زیادی از نظامیان عربستان سعودی را به اسارت گرفته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عبدالقادر المرتضی گفت: اسیران سعودی زیادی نزد ما هستند و دهها واسطه گری برای عربستان را نپذیرفتیم و شرط کردیم که تبادل اسرا باید با اسیران ما به طور کلی و فراگیر صورت بگیرد.
وی همچنین افزود : شمار اسرای سعودی که در اسارت ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارند بسیار زیاد هستند. مقامات رژیم سعودی نیز واسطه های زیادی را فرستاده اند تا این اسرا آزاد شوند اما ما این واسطه ها را نپذیرفته ایم و تأکید کرده ایم که سرنوشت اسرای سعودی با سرنوشت اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های درگیری داخل و خارج گره خورده است زیرا عربستان سعودی فرمانده این تجاوزگری هاست و مسئولیت همه گردان های مسلحی که زیر پرچم عربستان با ملت یمن می جنگند نیز به عهده رژیم سعودی است؛ بنابراین تبادل اسرا باید به طورکامل صورت بگیرد. 
المرتضی در مصاحبه با روزنامه الثوره که امروز منتشر می شود گفت : فرستاده سازمان ملل به یمن همواره با ما تماس می گیرد تا پرونده اسرا را حل و فصل کند. ان شاء الله در روزهای آینده راه حلی در این زمینه ارائه شود و این فعالیتهای بشردوستانه به نتیجه برسد تا پرونده اسرا به طور کامل پایان پپذیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 آبان 1397 - 8:53:50