مشارکت 400 شرکت خارجی در بازسازی سوریه

یک شنبه 20 آبان 1397 - 17:55:36
مشارکت 400 شرکت خارجی در بازسازی سوریه

دمشق- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد به زودی حدود چهارصد شرکت خارجی بازسازی زیرساخت ها در سوریه را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، أیمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه ای با نشریه الاقتصاد با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های دولت سوریه شرکت های داخلی اولویت دارند، از تجار سوری خواست به کشور بازگردند. وی در ادامه گفت: چند هیئت از تاجران سوری از جمله از مصر به سوریه بازگشته اند و برای سرمایه گذاری در بازسازی کشور اعلام آمادگی کرده اند. این دیپلمات سوری گفت: دفتر احیای اقتصادی که زیر نظر وزارت امور خارجه ایجاد شده است، چندین هزار پیشنهاد دریافت کرده است که از این تعداد چهارصد پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: دست کم چهارصد شرکت از سراسر جهان از جمله روسیه، چین و هند و همچنین چند شرکت وابسته به مهاجران سوری برای مشارکت در بازسازی سوریه اعلام آمادگی کرده اند و بازسازی زیرساخت های سوریه در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد. 

وی ضمن تأکید بر این مطلب که کشورهای غربی متخاصم امکان سرمایه گذاری در بازسازی سوریه را نخواهند داشت، افزود: پیشنهادهای شرکت های اسپانیایی و ایتالیایی نشان دهنده اختلافات بین اعضای اتحادیه اروپا در خصوص سوریه است.
عبدالقادر عزوز، مشاور سیاسی شورای وزیران سوریه چندی پیش اعلام کرده بود مشارکت در بازسازی سوریه از سوی برخی کشورهایی که در گذشته به تروریست ها کمک کرده بودند، پذیرفته نخواهد شد. براساس برآوردهای کارشناسان، از آنجا که شدت ویرانی ها در سوریه بسیار زیاد است، برای بازسازی زیرساخت های سوریه بین 260 تا یک هزار میلیارد یورو مورد نیاز است و بازسازی بین 10 تا 15 سال زمان می برد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 آبان 1397 - 17:26:29