دستاورد یک هفته عملیات ائتلاف سعودی در الحدیده: صفر!

یک شنبه 20 آبان 1397 - 13:9:3
دستاورد یک هفته عملیات ائتلاف سعودی در الحدیده: صفر!

صنعا- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به دولت نجات ملی یمن تأکید کرد نیروهای ائتلاف متجاوز عربی که نزدیک به یک هفته است عملیاتی را با تبلیغات و حملات هوایی گسترده برای تصرف بندر حدیده آغاز کرده‌اند، هیچ پیشروی در این منطقه نداشته و تلفات بسیاری نیز متحمل شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: مزدوران ائتلاف متجاوز عربی در عملیات ساحل غربی یمن تلفات زیادی داده‌اند و ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند تعداد زیادی از آن‌ها را از پای درآورند. تعداد کشته‌ و زخمی‌های ائتلاف متجاوز عربی در 24 ساعت گذشته به 180 تن رسیده است که 13 تن از آن‌ها جزء فرماندهان گردان‌های مهاجم هستند.

وی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 21 خودرو زرهی دشمن را نیز منهدم کردند. تعداد خودروهای زرهی که طی روزهای اخیر منهدم شده‌اند به بیش از 171 دستگاه رسیده است.

عربستان و به ویژه امارات در روزهای اخیر، عملیات گسترده‌ای را از زمین، هوا و دریا برای تصرف شهر بندری و استراتژیک حدیده آغاز کرده‌اند و بعد از ماه‌ها محاصره تقریبی این شهر، توانستند وارد بخش‌هایی از حومه حدیده شوند.

تلاش برای تصرف حدیده که با بمباران وسیع شهر همراه است توسط رسانه‌های وابسته به عربستان و امارات به شکل گسترده‌ای پوشش داده می‌شود و در روزهای اخیر به گونه‌ای القاء شده بود که متجاوزان در شرف سیطره بر این شهر استراتژیک هستند که نزدیک به 80 درصد از کمک‌های جهانی به مردم یمن از طریق آن وارد این کشور می‌شود.

حال یحیی سریع از عملیات نظامی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه "کیلومتر 16" یا منطقه معروف به "مثلث مرگ" خبر داد و گفت ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف سعودی در این منطقه کشته شده‌اند و اجساد آنها در منطقه پراکنده است.

وی تأکید کرد نیروهای متجاوز به هیچ پیشروی در این منطقه دست نیافتند و ارتش یمن تمامی تلاش‌های آن‌ها را ناکام گذاشته است.

به گفته منابع یمنی، با پاتک انصارالله یمن در این مناطق، اکنون خط ساحلی غرب یمن در کنترل آن‌هاست و نیروهای ائتلاف را که به برخی مناطق ساحل غربی نفوذ کرده‌اند، در محاصره شدید قرار داده‌اند.

به گفته یحیی سریع، ائتلاف عربی تجهیزات زیادی را به جنوب منطقه الجبلیه انتقال داده بود اما درگیری‌های 17 ساعته تنها به تلفات جانی و مادی بیشتر برای ائتلاف سعودی منجر شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 20 آبان 1397 - 13:8:49