نجف اشرف به مناسبت 28 صفر آماده استقبال از زائران علوی شد

سه شنبه 15 آبان 1397 - 21:58:38
نجف اشرف به مناسبت 28 صفر آماده استقبال از زائران علوی شد

تهران- الکوثر: نجف اشرف و مرقد مطهر امیر مومنان علی (ع) در سالروز وفات پیامبر اسلام محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط بزرگوارش امام حسن مجبتی (ع) آماده استقبال از جمعیت میلیونی زائران علوی شد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شورای استان نجف به مناسبت استقبال و پذیرایی از جمعیت میلیونی زائران که برای اعلام بیعت مجدد با امیرمومنان علی (ع) و بزرگداشت درگذشت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز 28 صفر به این شهر مقدس می آیند، امروز و فردا چهارشنبه در این استان تعطیلی رسمی اعلام کرده است.
همزمان اغلب استان های جنوبی و مرکزی عراق که خاستگاه تاریخی شیعیان این کشور هستند به مناسبت سالروز حزن انگیز 28 صفر، فردا چهارشنبه را تعطیلی رسمی اعلام کرده اند.
«خضیر الجبوری» رییس شورای استان نجف در اظهاراتی خبری امروز سه شنبه از اجرایی شدن دو طرح ویژه امنیتی و خدمات رسانی در این استان برای حفاظت و استقبال از زائران علوی خبر داده است.
وی گفته است که طرح امنیتی ویژه 28 صفر در این استان با فرماندهان امنیتی و نمایندگان تشکیلات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) مورد بحث و بازنگری قرار گرفته و طبق این طرح، تامین امنیت صحرای نجف به نیروهای امنیتی واگذار شده است.
وی ادامه داده است که استان نجف همچنین در راستای این طرح با استان های همجوار خود شامل کربلا، بابل، دیوانیه و المثنی در زمینه های امنیتی همکار و هماهنگی های لازم را انجام می دهد.
وی از بکار گیری هزاران نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم و تسهیل حرکت زائران به داخل و خارج نجف خبر داده است.

براساس این گزارش ، تمامی دستگاه های امنیتی و خدمات رسانی و تولیت مقدس علوی برای پذیرایی از زائران در 28 صفر به حالت آماده باش در آمده اند.
با توجه به اینکه در 28 صفر، بیشترین گروه زائران از سمت کربلا هستند، دستگاه های امنیتی تدابیر امنیتی ویژه ای در طول جاده 75 کیلومتری کربلا به نجف که به راه «یاحسین (ع)» شهرت یافته، برای حفاظت از زائران ایجاد کرده اند.
به مناسبت آیین های حزن انگیز 28 صفر میلیون ها زائر از داخل و خارج عراق که بخش اعظم زائران خارجی را ایرانیان تشکیل می دهند برای بزرگداشت سالروز وفات پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و تجدید بیعت با امیرمومنان (ع) به نجف اشرف مشرف می شوند و بسیاری از مردم از مناطق اطراف با پای پیاده خود را این شهر مقدس می رسانند.


سه شنبه 15 آبان 1397 - 21:55:28