آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر صلاله در عمان

چهار شنبه 26 شهریور 1399 - 18:43:58
آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر صلاله در عمان

شهر صلاله دومین شهر بزرگ کشور عمان است که در فصل بارندگی‌های شدید ، گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.

تهران- الکوثر:  این شهر، محل تولد «سلطان قابوس» بوده و در بخش جنوبی عمان قرار دارد. بخش‌های شمالی شهر صلاله را، رشته‌کوه‌هایی فرا گرفته‌‎اند که بعد از بارندگی، چشم انداز سرسبز و آبشارهای حیرت انگیزشان تماشایی است. سواحل زیبای این شهر، در بخش جنوبی آن قرار دارند که با شن‌های سفید رنگشان ، پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود. مناطق زیر، جزو جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. 

 

مسجد سلطان قابوس 

یکی از معروف‌ترین مسجدهای سلطان قابوس در عمان ، در شهر صلاله قرار دارد. این مسجد ، در مرکز شهر قرار گرفته و از جمله ساختمان‌هایی است که معماری عمانی را به خوبی به نمایش می‌گذارد. این مسجد ، دو گنبد بزرگ و دو مناره‌ی بلند دارد که سفید هستند و با نگاره‌های طلایی رنگ ، تزئین شده‌اند. داخل این مسجد نیز فرشی سبز رنگ پهن کرده و فانوس‌های زیبایی قرار داده‌اند و برای تزئین دیوارها ، از کنده‌کاری‌های به خصوصی استفاده شده است. 

 

قلعه طاقه

قلعه‌ طاقه (حصن طاقة) یکی از معروف‌ترین و زیباترین قلعه‎ها در منطقه‌ی «ظُفار» به شمار می‌رود. این قلعه را به این منظور ساخته بودند تا شیخ قبیله ، یعنی پدربزرگ مادر سلطان قابوس ، در آن زندگی کند. چندین موزه‌ در این قلعه‌ قرار دارد.  

 

ساحل مغسیل

ساحل مغسیل ، چهل و پنج کیلومتر تا صلاله فاصله دارد. این منطقه یکی از پرطرفدارترین ساحل‌های صلاله به شمار می آید. 

 

غار مرنیف

غار مرنیف (کهف المرنیف) ، در نزدیکی ساحل مغسیل قرار دارد. جذابیت این مکان ، با کوهی شروع می‌شود که چند نیمکت نیز کنارش قرار داده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند در کمال آرامش، از ساحل، مناظر سرسبز و فواره‌ها لذت ببرند. این فواره‌ها، «مرنیف بلُو هولز» نامیده می‌شوند که جاذبه‌ای جداگانه به حساب می‌آیند. 

فواره‌ها یا همان «مرنیف بلُو هولز» ، گودال‌های دریایی نیز نامیده می‌شوند ؛ به این صورت که آب دریا با فشار، از آن‌ها بیرون می‎زند و باعث تشکیل فواره‌های بلندی تا 30 متر می‌شود. 

وادی صحلنوت

وادی صحلنوت فقط 15 کیلومتر تا صلاله فاصله دارد. این ناحیه در فصل بارندگی‌های شدید ، به طرز خیره کننده‌ای سرسبز می‌شود. این منطقه از چشمه های زیادی برخورداراست. 

غار و چشمه رزات

غار رزات تقریبا 25 کیلومتر با صلاله فاصله دارد و در کوه اطراف چشمه رزات (عین رزات) واقع شده است. 

 

وادی دربات

وادی دربات ، نزدیک طاقه است و تقریباً 65 کیلومتر با صلاله فاصله دارد. قایق سواری‌های این ناحیه در فصل بارندگی ، یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های این وادی به شمار می‎رود. می‌توانید سوار قایق‌های پدالی یا سرعتی شوید و به ماهی‌ها غذا بدهید و در عین حال ، چشم‌انداز بی‌نظیر اطرافتان را نیز تماشا کنید. 

 

منطقه آنتی گراویتی

«منطقه‌ی آنتی گراویتی» (The Anti Gravity Point)، جزو یکی از عجیب‌ترین و پر بازدیدترین جاذبه‌های صلاله است. اگر از سمت طاقه به «مرباط» حرکت کنید ، به جاده‌ای کوهستانی و شیب‌دار می‌رسید که ماشین‌ها در آنجا توقف کرده‌اند. مسئله‌ای که این جمعیت را به سمت خودش جذب می‌کند، این است که جاذبه‌ی زمین در این ناحیه به چالش کشیده می‌شود؛ به این صورت که اگر ماشین را در دنده خلاص بگذارید، خودش در این جاده‌ی ناهموار، به سمت بالای تپه کشیده می‌شود.

 

بندر سمهرم و منطقه باستانی خور روری

خور روری یکی از مناطق باستان‌شناسی معروف صلاله است که قدمتش ، به سده‌ی یک میلادی برمی‌گردد. این شهر باستانی، مرکز اصلی صادرات کُندُر در ظفار به حساب می‌آید. گفته می‌شود که از ابتدا نیز، این منطقه به منظور کنترل کردن صادرات پر سود کندر بنا شده بود. 

 

پارک ایتین

پارک ایتین ، یکی از پارک‌های شهر صلاله است که فقط چند دقیقه تا فرودگاه آن فاصله دارد. این پارک، به دلیل منظره‌های سرسبز بی‌شمارش، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت محسوب می‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 15 آبان 1397 - 10:35:30