در يک قرن گذشته؛ عربستان اجساد مخالفانش را نابود کرده است

دو شنبه 14 آبان 1397 - 13:31:21
در يک قرن گذشته؛ عربستان اجساد مخالفانش را نابود کرده است

رژیم آل سعود یکصد سال است که سیاست مخفی کردن اجساد مخالفان خود را دنبال می کند.

تهران- الکوثر:   رژیم آل سعود یکصد سال است که اجساد مخالفان خود را پس از قتل آنها سر به نیست می کند و جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی که اخیرا به قتل رسید و از جسد وی اطلاعی در دست نیست آخرین مورد از قربانیان این رژیم است که از مکان جسد وی اطلاعی در دست نیست. 
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ماجرای ناپدید شدن جسد جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی تنها موردی نیست که در تاریخ این کشور روی می دهد بلکه رژیم آل سعود یکصد سال است که اجساد قربانیان خود را سر به نیست می کند. 
حسین الموسوی گزارشگر شبکه در گزارشی به این موضوع پرداخت و با اشاره به این که در عربستان سعودی بسیاری از افراد بدون هرگونه علت محاکمه و بدون هرگونه محاکمه اعدام شده اند و اجساد آنها بدون هرگونه توجیهی ناپدید شده است افزود: بر این اساس جمال خاشقجی اولین کسی نیست که جسد وی ناپدید می شود بلکه پیش از وی نیز موارد زیادی از این نوع اتفاق افتاده است اما به اندازه ماجرای خاشقجی از پوشش رسانه ای کافی برخوردار نشده اند. 
در ادامه گزارش آمده است: ناصر السعید مخالف رژیم آل سعود و نویسنده کتاب «تاریخ آل سعود» در سال 1979 ربوده و اعدام شد و جسد وی نیز به مکانی نامعلوم برده شد. معروف ترین افرادی که هنوز از اجساد آنها اطلاعی در دست نیست سی و یک نفر هستند که پس از اعدام شدن در عربستان سعودی هیچ اطلاعی از اجساد آنها در دست نیست. عربستان سعودی در سال 2016 به اعدام های دسته جمعی متوسل شد و 47 نفر از جمله شیخ نمر النمر را اعدام کرد. سرنوشت اجساد ده نفر که بدون هرگونه اتهامی اعدام شدند همچنان نامعلوم است. هشت نفر دیگر نیز پس از محاکمه های صوری اعدام شدند و از اجساد آنها هیچ اطلاعی در دست نیست. علاوه بر این مقامات عربستان سعودی شش نفر را که قبلا آنها را تحت تعقیب اعلام کرده بود، اعدام کرد و از اجساد آنها نیز هیچ اطلاعی در دست نیست. این در حالیست که اجساد پنج نفر از قربانیان حمله نیروهای رژیم آل سعود به منطقه العوامیه نیز همچنان ناپدید است و از آنها هیچ اطلاعی در دست نیست. جمال خاشقجی آخرین قربانی رژیم آل سعود است که فعلا از جسد وی اطلاعی در دست نیست و مقامات ریاض هنوز محل جسد وی را اعلام نکرده اند. 

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره نيز گزارش داد سازمان حقوق بشری ای‌اف‌دی (AFD International) مسئولیت ربوده شدن عبدالعزیز سعید عبدالله دانشجوی قطری را بر عهده مقامات سعودی دانست. وی که در دانشگاه ام القری در عربستان تحصیل می کرد از ماه ژوئیه گذشته ناپدید شده است.
سازمان ای‌اف‌دی اعلام کرد خانواده عبدالعزیز گفته اند فرزندشان از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده و تاکنون همه تلاش ها برای ارتباط با وی ناکام مانده است.


دو شنبه 14 آبان 1397 - 13:29:39