ادامه دفاع صهیونیست‌ها از رژیم سعودی در پرونده خاشقجی

دو شنبه 14 آبان 1397 - 9:51:19
ادامه دفاع صهیونیست‌ها از رژیم سعودی در پرونده خاشقجی

تهران- الکوثر: رژیم صهیونیستی همچنان به دفاع از رژیم سعودی در ماجرای ترور جمال خاشقجی، روزنامه ناراضی عربستانی ادامه می دهد و این بار یکی از مقامات این رژیم از دولت ترامپ خواست تحت هیچ شرایطی ریاض را به چالش نکشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رون درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت حال که آمریکا همه چیز را درباره ترور خاشقچی می داند باید این حادثه را محکوم کند اما نباید منافع خود را با ریاض به خطر بیندازد.

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته بود روابط محکم خود را با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان حفظ کند.

درمر در گفتگوی تلوزیونی با انتقاد از ترکیه و قطر گفت این دو کشور برای تخریب روابط آمریکا با عربستان تلاش می کنند. وی همچنین از شبکه الجزیره به دلیل پوشش ماجرای قتل خاشقجی انتقاد کرد.

خاشقجی دوم اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید ولی جسد او هنوز پیدا نشده است.

درمر افزود: عربستان با آمریکا منافع مشترک دارد نه اشتراک ارزشها. وی گفت: آمریکا با عربستان منافع مشترک بسیاری دارد اما با ایران نه منافع مشترک دارد و نه ارزش مشترک.

نتانیاهو چند روز قبل قتل خاشقجی را اتفاقی هولناک توصیف کرده و گفته بود: با این حال ثبات عربستان برای منطقه و جهان مهم است.

همچنین یووال اشتاینیتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفته بود برنامه هسته ای ایران از موضوع ترور خاشقجی مهم تر است.

وی تأکید کرده بود که برخی کشورهای عربی از جمله عربستان طی سال های اخیر متحد اسرائیل در برابر برنامه هسته ای ایران و گسترش نفوذ این کشور در منطقه بوده‌اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 آبان 1397 - 9:44:58