چرا صهیونیست ها از پرونده قتل خاشقجی دوری می کنند؟

یک شنبه 13 آبان 1397 - 16:11:17
چرا صهیونیست ها از پرونده قتل خاشقجی دوری می کنند؟

تهران- الکوثر: بن کاسپیت، مقاله نویس صهیونیست گفت مقامات اسرائیلی از موضوع قتل جمال خاشقجی «مانند طاعون» دوری می کنند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در تحلیلی به قلم ریچارد سیلوراشتاین نوشت: ماه گذشته، در حالی که دولت ها و رسانه های سراسر جهان خبر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را در بوق و کرنا کردند، اسرائیل واکنش کمی به آن نشان داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از ترس از دست دادن حمایت محمد بن سلمان، درباره قتل خاشقجی اظهار نظر خاصی نکرده است.
به نظر می رسید هیچ یک از سیاستمداران اسرائیلی نمی خواهند حرفی بزنند که تازه ترین شریک عرب خود، یعنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، را از خود برنجانند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، بن سلمان ممکن است دستور قتل شخص برجسته ای مانند خاشقجی را داده باشد.
سرانجام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نظر خود را درباره قتل خاشقجی بیان کرد و گفت باید با آن برخورد شود اما نه به قیمت بی ثباتی عربستان سعودی.
وی گفت: "آنچه در کنسولگری عربستان در استانبول اتفاق افتاد وحشتناک بود و باید با آن برخورد شود. اما در عین حال بسیار اهمیت دارد که برای ثبات منطقه و جهان، عربستان سعودی با ثبات بماند."
محمد بن سلمان، محور اصلی عربی در توافق ترامپ-نتانیاهو برای حل و فصل اختلاف اسرائیل و فلسطینیان است. رسانه های مختلف به طور گسترده ای درباره جزئیات پیشنهاد به تاخیر افتاده ترامپ درباره صلح خاور میانه گزارش داده اند. بسیاری از تحلیلگران می گویند بخش های افشا شده این توافق حاکی از آن است که این توافق به شدت به نفع اسرائیل است و حقوق فلسطینیان عمدتا نادیده گرفته شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 16:11:9