واکنش ها به صدور حکم ناعادلانه حبس ابد برای رهبر الوفاق بحرین

یک شنبه 13 آبان 1397 - 13:59:47
واکنش ها به صدور حکم ناعادلانه حبس ابد برای رهبر الوفاق بحرین

تهران- الکوثر: پس از صدور حکم حبس ابد براي شيخ علي سلمان دبیرکل جنبش ملی الوفاق و چند تن از فعالان سياسي و مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین به اتهام خبرچینی برای قطر، موجي از حمايت و همبستگي با اين افراد در بند ايجاد شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین راستا جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: تیم وکلای مدافع گواهی میانجیگران و کارشناسان را ارائه دادند و در پی آن حکم تبرئه صادر شد اما نظام اصرار دارد محاکمه را به مزایده سیاسی منتقل کند تا از مردم صبور بحرین که به جنبش مردمی مسالمت آمیز خود برای رسیدن به دموکراسی و آزادی ادامه می دهند، انتقام بگیرد.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در پیام توئیتری نوشت: «زمانی که شیخ علی سلمان بازداشت شد، همه ناظران بر این باور بودند که واقعیت سیاسی در بحرین وارد تونل تاریکی شده است و پس از گذشت سال ها از بازداشت وی همه جهانیان فهمیدند، اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحرین در حال بدتر شدن است و راه درست، تبرئه اوست.»
ابراهیم شریف از مخالفان رژیم بحرین نیز گفت: «زندگی یعنی عزت و کرامت. نمایندگان و سیاستمداران به سوی کرسی های پارلمانی بی ارزش هجوم می آورند؛ اما تنها کرسی که برای شیخ علی سلمان مهم است، جایگاه وی در دل های پاک مردم است.»
همچنین رضی الموسوی دبیر کل سابق جمعیت «وعد» در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «درود بر شیخ علی سلمان. او مرد موضع گیریهای ملی است که خواستار گفتگو و مذاکره برای حل بحران سیاسی بحرین است. او همچنین به دنبال ایجاد راه های ارتباطی است. او به تعهدات خود پایبند بوده و به دنبال راه حلی برای خروج از بحران هاست.»
فاضل عباس دبیرکل تجمع «وحدوی» نیز نوشت: «درود بر شیخ علی سلمان که هزینه موضع گیری های شرافتمندانه و باعزت خود را می دهد. برای منافع بحرین، این مُبلغ صلح را آزاد کنید؛ زیرا حضور او برای حل و فصل سیاسی مشکلات و روش های مسالمیت آمیز مهم است.»

حکومت بحرین اين فعالان سياسي مخالف را در پی مشارکت در گفت گوهایی که به منظور پایان دادن به بحران بحرین در اوایل سال 2011 و در چارچوب طرح آمریکایی - قطری برای دستیابی به راه حل سیاسی انجام شد به جاسوسی برای دوحه متهم کرد.
مخالفان اعلام کردند حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نیز در جریان این گفت و گو ها شرکت داشت و رایزنی ها با اطلاع او انجام شد.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه سابق قطر هنگام برقراری تماس با دبیرکل الوفاق همراه شاه بحرین بوده است.
این اتهامات به تماس های تلفنی استناد می کند که سال گذشته بعد از بروز اختلاف چهار کشور عربی با قطر بخش هایی از آن تقطیع و از طریق تلویزیون رسمی بحرین منتشر شد.
هیئت منصفه از دادگاه خواست مکالمات ضبط شده به صورت کامل پخش شود اما دادگاه این خواسته را عملی نکرد.
گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین که از سوی شاه این کشور تشکیل شد تاکید می کند تماس ها با وساطت قطر برای حل و فصل درگیری های سیاسی در بحرین برقرار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 آبان 1397 - 13:59:40