مقام ارشد حماس : فلسطینیان به چیزی جز رفع کامل محاصره غزه راضی نخواهند شد

شنبه 12 آبان 1397 - 23:4:44
مقام ارشد حماس : فلسطینیان به چیزی جز رفع کامل محاصره غزه راضی نخواهند شد

تهران- الکوثر: «باسم نعیم» از رهبران ارشد جنبش فلسطینی حماس گفت که اقداماتی از جمله افزایش محدوده صید در دریا، ناکافی است و فلسطینیان به چیزی جز رفع کامل محاصره رژیم صهیونیستی علیه غزه بدون هیچ پیش شرطی رضایت نخواهند داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی یادآور شد که فلسطینیان ساکن غزه 12 سال است که در محاصره غزه هستند و خواسته به حق آنها برداشته شدن این محاصره است.
نعیم تاکید کرد که غزه نمی پذیرد که در سکوت و گرسنگی بمیرد.
مقام ارشد حماس با اشاره به برگزاری راهپیمایی «بازگشت» در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی طی سی و دو هفته اخیر گفت: هنوز زود است که بگوییم راهپیمایی های بازگشت اهدافش رسید است اما توانسته این پیام را برساند که محاصره ظالمانه نمی تواند ادامه یابد. 
وی درگفتگو با ایرنا خاطرنشان کرد که در عرصه منطقه ای و بین المللی درباره ضرورت پایان محاصره و بحران در غزه اجماع وجود دارد. 
مقام ارشد حماس با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به توافق ها و قطعنامه ها، خواستار ایجاد تضمین های منطقه ای و بین المللی برای وادار کردن این رژیم به اجرای هر گونه توافق احتمالی در آینده شد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات آشتی ملی میان گروه های فلسطینی گفت که بدون مصالحه گروه های فلسطینی، پرونده آتش بس در غزه معلق خواهد بود.
طی هفته های اخیر با میانجی گری مصر تلاش هایی برای مصالحه بین گروه های فلسطینی و نیز آتش بس بین غزه و رژیم صهیونیستی و رفع محاصره از غزه صورت گرفته است.
از فروردین ماه امسال، رژیم صهیونیستی بیش از 200 فلسطینی را در جریان راهپیمایی بازگشت در غزه به شهادت رساند و هزاران نفر را زخمی کرد. 


شنبه 12 آبان 1397 - 13:10:57