انتقاد ترکی الفیصل از آمریکا‎... جنایتکاران یکدیگر را متهم می‌کنند!

جمعه 11 آبان 1397 - 22:12:23
انتقاد ترکی الفیصل از آمریکا‎... جنایتکاران یکدیگر را متهم می‌کنند!

تهران- الکوثر: تندتر شدن لحن مقامات آمریکایی در انتقاد از عربستان سعودی در ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، واکنش تند ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم سعودی را در پی داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان ضمن انتقاد از مواضع آمریکا در خصوص پرونده خاشقجی گفت: کشوری که بر اساس اطلاعات اشتباه، هزاران نفر از مردم (عراق) را می‌کُشد، نباید از دیگران انتقاد کند.

«ترکی الفیصل» رئیس کنونی مرکز تحقیقات ملک فیصل و رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی به صورت علنی، آمریکا را به دلیل انتقاد از ریاض در پی قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول، مورد حمله شدید لفظی خود قرار داد.

وی که در نشست شورای ملی روابط آمریکایی- عربی سخنرانی می‌کرد، گفت: «کسی که در خانه شیشه‌ای نشسته است، به سوی دیگران سنگ نمی‌اندازد». 

ترکی الفیصل در ادامه انتقادات صریح خود از مقامات آمریکایی که خواستار مجازات عاملان قتل خاشقجی شده‌اند، افزود: «کشورهایی که افراد بی‌گناه را شکنجه و زندانی می‌کنند و جنگ‌هایی براه انداخته‌اند که در آن هزاران نفر بر اساس اطلاعات اشتباه کشته شده‌اند، باید از انتقاد کردن از دیگران خجالت بکشند».

ترکی الفیصل تاکید کرد، «کشورهایی که در حق خبرنگاران و حتی مردم عادی ظلم می‌کنند، نباید ادعای حمایت از آزادی بیان داشته باشند».

او با این ادعا که کشورش نقش مهمی در تحقق صلح در منطقه دارد خواستار همکاری و شراکت آمریکا با ریاض شد.

وزارت خارجه آمریکا دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، واشنگتن از عربستان می‌خواهد که محل اختفای جسد جمال خاشقچی را فاش کند و در اسرع وقت آن را به خانواده‌اش بازگرداند.

دولت آمریکا تاکید کرد که باید به حساب همه مسئولان قتل خاشقی رسیدگی شود و عاملان و مسئولان آن مجازات شوند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم دیشب گفت آمریکا به چند هفته زمان نیاز دارد تا به شواهد کافی برای اعمال تحریم در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسول‌گری سعودی در استانبول دست یابد.

جمال خاشقجی که از منتقدان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود از بعد از ظهر دهم مهر، بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. دادستان استانبول گفته است خاشقجی ابتدا خفه و سپس جسد وی برای انتقال راحت‌تر به خارج از ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، تکه تکه شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 آبان 1397 - 21:24:55