چرا پمپئو فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی را گوش نداد؟

سه شنبه 8 آبان 1397 - 20:1:57
چرا پمپئو فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی را گوش نداد؟

تهران- الکوثر: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اقدامی کاملا هدفمند از گوش دادن به فایل صوتی مربوط به لحظه قتل خاشقجی امتناع کرد تا در آینده مجبور به پاسخگویی در این باره نباشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه فاکس نیوز، یک مسئول آمریکایی که خواست هویتش فاش نشود گفت: جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته گذشته از ترکیه بازدید کرد و فایل صوتی مربوط به کشته شدن خاشقجی را گوش داد. اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از گوش دادن به آن یا دیدن هرگونه اسنادی در این خصوص خودداری ورزید.

این مسئول گفت: گوش ندادن پمپئو به فایل صوتی هدفمندانه بود زیرا وی در صورت گوش دادن به آن مجبور به بیان اظهاراتی در این خصوص می‌شد اما کسی از رئیس سیا انتظار طرح هیچ گونه اظهاراتی را ندارد. این وضعیت یعنی گوش دادن پمپئو به فایل صوتی موجب می‌شد توافقات و امتیازات با عربستان متوقف و تحقیقات کیفری علیه ریاض آغاز و تحریم‌هایی علیه عربستان اعمال شود که قبول آن آسان نخواهد بود.

این مسئول عنوان داشت، هرگونه توافق میان واشنگتن و ریاض‏، اگر علیه آنکارا باشد، یا در صورت بیان اظهاراتی که برای ترک‌ها خوشایند نباشد می‌تواند ترک‌ها را مجبور به افشای فایل صوتی در برابر افکار عمومی کند و در این صورت اوضاع به هم می‌ریزد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 آبان 1397 - 20:1:43