راهپیمایی جاماندگان از کربلا در تهران

سه شنبه 8 آبان 1397 - 9:22:6
راهپیمایی جاماندگان از کربلا در تهران

تهران - الکوثر : همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از مسیر نجف تا کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آغاز شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شهروندان تهرانی همگام با قدم‌های جابر و زوار سید و سالار شهیدان در جاده بهشت نجف تا کربلا، با نوای «لبیک یا حسین» همراه با برپایی دسته های عزاداری از سه مسیر تا حرم مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با دل‌های سوخته و با چشمانی اشکبار در حال پیاده روی هستند. 
عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) که به هر دلیل نتوانسته‌اند در سرزمین شهیدان کربلا حاضر شوند از ساعات اولیه امروز در مسیر‌های میدان امام حسین (ع) - خیابان فدائیان اسلام، میدان آزادی - بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان قزوین - آستان مقدس امامزاده حسن (ع) با پای پیاده به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال راهپیمایی هستند؛ آنهایی که اگرچه، زائر کربلا نشدند، اما دل‌هایشان به عشق حسین (ع) می‌تپد دل‌هایی که به همه زائران حسین (ع) التماس دعا گفتند. 

حضور پررنگ تیم‌های امدادی با حضور در طول مسیر‌های راهپیمایی قابل توجه خواهد بود و آمادگی برای امدادرسانی به راهپیمایان در طول مسیر وجود دارد.
تیم‌های امدادی پزشکی، آتش نشانی و اورژانس نیز حضور مستمر و پررنگی در مسیر‌های راهپیمایی اربعین حسینی در تهران دارند. 
حضور نیرو‌های انتظامی در این مراسم برای تسهیل در عبور و مرور عزاداران پیش بینی شده است.
همچنین در کنار موکب‌هایی که از زائران پذیرایی می‌کنند موکب‌های آثار فرهنگی برپا شده است.  

این مسیر به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند. 
بگفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوس‌رانی شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود.
سعید اوحدی تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، ده‌ها موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود. 
طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران و شهرداری تهران برگزار شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 8 آبان 1397 - 9:13:36