مقاومت فلسطین مانع عادی سازی روابط با صهیونیست ها

دو شنبه 7 آبان 1397 - 20:13:20
مقاومت فلسطین مانع عادی سازی روابط با صهیونیست ها

تهران - الکوثر : رای الیوم نوشت : موشک های گروههای مقاومت فلسطینی ، عادی سازی روابط با صهیونیست ها را برهم می زنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در مطلبی به قلم «فایز ابوشماله» نوشت : اتاق عملیات مشترک حالت فاخر و بالنده ای از فعالیت گروههای مقاومت فلسطینی محسوب می شود و تا زمانی که خمپاره ها و گلوله های مقاومت یک مسیر و مقصد واحد دارد و تا زمانی که گلوله های دشمن تمایز و فرقی میان فلسطینیان و دیگران قائل نمی شود همکاری و هماهنگی بین نیروهای مقاومت فلسطینی در حمله و مقابله با صهیونیست ها وظیفه ای ملی و اخلاقی به شمار می رود. 
این مقاله نویس تصریح کرد: هیچ اختلاف نظری در این باره نیست که مقاومت مبتنی بر واکنش نشان دادن نیست و پاسخ هایش موضع انفعالی ندارد بلکه اقدامات گروههای مقاومت فلسطینی برنامه ریزی شده با دقت نظر بالایی است که بعدها پیامدها و متغیرات عملی را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر است که موشک های مقاومت شهرک نشینان یهودی را در آستانه بازگشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سفر غیرمنتظره خود به عمان بسیار نگران کرده است. 
این در حالی است که اسرائیلی ها به خوبی از قدرت شلیک این موشک ها باخبر هستند و می دانند که این موشک ها حامل پیام های سیاسی فراتر از پرونده غزه و فراتر از آبشار خونی است که در دیوار مرزی در غزه وکرانه باختری با تجاوزگری اسرائیل ایجاد شد. 
این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت : صهیونیست ها معادله خون با خون و گلوله با گلوله را که نیروهای مقاومت درباره آن صحبت می کنند، نادیده می گیرند. آنها (صهیونیست ها) جنایت های خود را در حق راهپیمایی های مسالمت آمیز و بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود نادیده می گیرند . صهیونیست ها عمدا موشک های مقاومت را که برد نظامی آنها محدود به غزه است به عادی سازی روابط ربط می دهند . این در حالی است که برد سیاسی این موشک ها به سلطان نشین عمان هم می رسد. عمانی که نتانیاهوی تروریست صهیونیست را به حضور پذیرفت و با وی ملاقات کرد.
صهیونیست ها همچنین استقبال دولت امارات از «میری رگو» وزیر تروریست ورزش و فرهنگ اسرائیل و استقبال کشور قطر از تیم ورزشی اسرائیل را به عادی سازی روابط با این رژیم ربط می دهند. 
این منبع افزود: هیچ فرد عاقلی منکر این مسئله نیست که موشک های مقاومت دژهای امنیتی اسرائیل را به لرزه انداخته است و در عین حال نیز دژ عادی سازی روابط اعراب با صهیونیست ها را به لرزه در خواهد آورد زیرا امنیت و عادی سازی روابط سر رشته های سیاست نتانیاهوست و به خاطر آن به دیگر احزاب اسرائیلی فخر فروشی می کند زیرا سیاست نتانیاهو مبتنی بر نظریه امنیت جامعه اسرائیل به نسبت صدرصد است و ائتلاف با کشورهای عربی را مبنای حل مسئله فلسطین می داند.
این مقاله نویس در ادامه خاطر نشان کرد: راهپیمایی های بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود و موشک های مقاومت به همگان می گویند روابط میان فلسطینیان و صهیونیستها روابط دشمنی است نه روابط همسایگی، روابط جنگی است نه صلح ، مقاومت است نه مذاکره، جنگ علیه صهیونیست هاست نه عادی سازی روابط با آنها، رابطه بین غاصب فلسطین و مردم فلسطین رابطه همکاری، هماهنگی، تفاهم و همبستگی نیست بلکه خوش رقصی برای ترانه های شالوم حانوخ خواننده و آهنگساز راک اسرائیلی است . شالوم دشمن ماست نه دشمن شماها.
حرف و حدیث درباره موشک های مقاومت و عادی سازی روابط با صهیونیست ها ما را مجبور می کند که در این باره بیشتر تحقیق و بررسی کنیم که کدام مسئول و نهاد نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تشویق کرد تا به عمان سفر کند و کدام مسئول و مقام درهای کشور خود را برای استقبال از وزیر تروریست اسرائیلی در امارات گشود و چرا سلطان قابوس پادشاه عمان را ترغیب کرد از نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس دستگاه موساد به طور رسمی و علنی بدون ذره ای ترس استقبال کند و با آنها دیدار کند؟ چه کسی سلطنت نشین عمان را ترغیب کرد تا از زبان وزیر خارجه خود اعلام کند هیچ چیز مانع استقبال ما از نتانیاهو نخواهد شد؟.
این منبع نوشت: مگر رئیس جمهور مصر چندی پیش با نتانیاهو دیدار نکرد؟ مگر پادشاه اردن چندی پیش با نتانیاهو دیدار نکرد؟ مگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش با «نداف آرگومان» رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل در خانه اش ملاقات نکرد؟ مگر پیش از این چندین رئیس جمهور مقدمات دیدار بین محمود عباس و نتانیاهو را در هر مکانی که نخست وزیر اسرائیل بخواهد؛ فراهم نکردند؟.
کسی که روند عادی سازی روابط با اسرائیل را هدایت و رهبری می کند و به شکل عملی آن را دنبال می کند نمی تواند با عادی شدن روابط، با اسرائیل بجنگد و کسی که پل های محبت، دوستی و همکاری امنیتی را با اسرائیلی احداث می کند نمی تواند با اسرائیل دشمنی ورزد .
این منبع در پایان نوشت : در این عرصه تیره و تار چیزی برای فلسطینیان غیر از راهپیمایی های بازگشت به سرزمین مادری خود و موشک های مقاومت باقی نمی ماند تا بار دیگر با خون و گرسنگی لحن و زبان جدید فلسطینیان را بازگو کنند، لحنی که دوباره به تمام جهانیان بگوید: نه، ما با اسرائیل غاصب و دشمن قلب واحد نداریم ، تمام ما با عادی سازی روابط و همکاری امنیتی با این رژیم مخالف هستیم. ما با اسرائیل در یک صف نیستیم و نمی توانیم از حقوق تاریخی خود در فلسطین غفلت ورزیم. روابط میان ما و این رژیم اشغالگر مبتنی بر پاسخگویی قاطعانه و سیلی با سیلی باقی خواهد ماند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 7 آبان 1397 - 19:37:0