شخصیت های جهانی درباره اربعین چه گفته اند؟

دو شنبه 7 آبان 1397 - 15:59:20
شخصیت های جهانی درباره اربعین چه گفته اند؟

تهران- الکوثر: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، شخصیت های جهانی بسیاری را تحت تاثیر عظمت خود قرار داده است که در ادامه به شماری از آنها اشاره می شود.

شخصیت های جهانی

-الکساندر دوگین؛ نظریه پرداز ، نویسنده و استراتژیست روسی

از نظر من حادثه پیاده روی اربعین که هر روز ابعاد بین المللی گسترده تری پیدا می کند و از همه ملیت ها و ادیان از جمله مسیحیان درآن شرکت میکنند ، مقدمه یک تحول اساسی در مقیاس جهانی است . من بارها این موضوع را گفته ام که دنیای مدرن با ایدئولوژی لیبرال وسرمایه سالارانه اش به پایان رسیده و جز بحران افرینی دستاورد دیگری برای بشریت ندارد و بشر امروز محتاج یک رستاخیز معنوی و الهی است که مایه های آن قویا در انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی وجود دارد. مابه عنوان مسیحیت ارتودوکس در روسیه نیز پی گیر این نهضت معنوی هستیم و راه نجات را در ایستادگی در مقابل امپریالسم مدرن و عاری از معنا و مشحون از ماده پرستی آن میبینیم و از این جهت با جمهوری اسلامی ایران و نقشه راهی که از سوی آیت الله خامنه ای برای آینده انقلاب اسلامی ترسیم میشود، احساس قرابت ویژه ای می کنیم.

این پیاده روی نشانه مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتودکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خودرا آماده گربرای ظهور مسیح و مهدی میداند ، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم. پیاده روی اربعین به یک حادثه آخرالزمانی شباهت بیشتری دارد تا یک حادثه عای و معمولی . ما و همه کسانی که در جست و جوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم باید با همدیگر متحدد شویم و این پیاده روی جلوه ای از این اتحاد است. (سایت نشرق نیوز،15/08/1396)

-کاترین شاکدام؛ تحلیل گررسانه

من از پدر و مادری غیر مسلمان زاده شده ام. وقتی من به اسلام گرویدم، بی طرفی و واقع گرایی من به دلیل تعصبات و سوءبرداشت ها خدشه دار نشده ود و از این رو قادر بودم تصمیم بگیرم و حقاق را از دریچه چشم خود مببینم. من فکر نمیکنم عاشورا فقط به اسلام تعلق داشته باشد و به نظرم فقط مسلمنان نیستند که باید این روز را گرامی بدارند . همان طور که پیغمبرمان حضرت محمد ص فرمودند ، روز عاشورا به همه مومنان تعلق دارد و همه ادیان ابراهیمی به نوعی با عاشورا مرتبط هستند.

گفته می شود که در روز عاشورا بود که حضرت موسی ع و قومش از ظلم فرعون رهایی یافتند ؛ در روز عاشورا بود که حضرت ایوب ع دوباره سلامت و توانمندی خودرا به دست آورد و البته همه میدانند در روزعاشورا بود که پیشوای امام حسین (ع) جان مبارک خودرا برای دفاع از کلام خدا فدا کرد.

درست است که در روزعاشورا همچنان به عنوان یک روز مقدس برای همه مسلمانان شیعه باقی مانده است، اما عاشورا باید روزی باشد که پیروان همه ادیان الهی دور هم جمع شوند و رحمت خداوند متعال و پیامش به همه ملت ها را به یاد آورند.

....امام حسین ع......شجاعت واقعی در مواجه با پلیدی را برای ما معنا فرمودند . ایشان به ما آموختند که هیچ گاه نمیتوان با ایادی شیطان سازش کرد؛ به ما اموختند که همیشه باید با پلیدی و ظلم در نبرد بود و همیشه باید فرمان خدا را جاری ساخت؛ به ما اموختند که یک پیروزی تنها زمانی واقعی است که برای دستیابی به آن ، خلاف اصول االهی عمل نکرده باشیم.

در کربلا این خون همه پیامبران الهی بود که بر زمین جاری شد؛ خونی که در رگ های امام حسین جاری بود؛ خون حضرت ابراهیم ع پدر معنوی همه مومنان جهان. وقتی امام حسین ع و یاران شجاع ایشان در کربلا در مقابل سپاه ظلم ایستادند، در واقع این پیام اوران اسلام بودند که در مقابل خیانت و پلیدی مطلق قیام کردند و.......

(سایت شیعه نیوز- 30/07/1394)

-امام خمینی

سرمشق امت اسلامی :

دستور آموزنده " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" باید سرمشق امت اسلامی باشد. قیام همگانی در هر روز و در هر سرزمین. عاشورا ، قیام عدالت خواهان با عددی قلیل و ایمانی و عشقی بزرگ در مقابل ستمگران کاخ شین و مستکبران غارتگر بود ، و دستور ، آن است که این برنامه ، سرلوحه زندگی امت در هر روز و در هر سرزمین باشد......کربلا ، کاخ ستمگری را با خون در هم کوبید ، کربلای ما کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت . اکنون وقت آن است که ما وارثان این خون ها هستیم و بازماندگان جوانان و شهدای به خون خفته هستیم، از پای ننشینیم تا فداکاری آنان را به ثمر برسانیم و با اراده مصمم و مشت محکم ، بقایای رژیم ستمکار وتوطئه گران جیره خوار مشرق و غرب را در زیر پای شهدای فضیلت دفن کنیم. (صحیفه امام خمینی ج 9 ص445)

-سید حسن نصرالله

زیر یک پرچم:

باحمل پرچم های حزب الله و تصاویر شهدا، خود را از دیگرن جدا و متمایز نکنید

شعارهای خاص و ویژه همراه خود نداشته اشید

شعارهای خود را با شعارهای زائران دیگر هماهنگ و منسجم کنید

بخشی از این دریای بی کران باشید

جامعیت و همه گیر بودن وضع را حفظ کنید (از یک دیگر جدا نشوید)

از ایجاد اختلاف و فتنه افکنی پرهیز کنید

به افراد خبیث فرصت ندهید تا از تفاوت های موجود در این مراسم سوء استفاده کنند. ( الکوثر 10/08/1396)

-حجت الاسلام فاطمی نیا

مکتب محبت:

در زیارت اربعین میخوانیم که حضرت سیدالشهدا جان در کف دست نهاد تا مردم را از جهالت بیرون بیاورد.

راهپیمایی اربعین تجلی اینست که ما بدانیم نهضت امام حسین نهضت علم بود و اربعین یعنی غلبه علم بر جهالت.کسانی که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می کنند مراقب انجام فرایض و واجباتشان باشند و مردم را با اخلاقشان به سمت حضرت سید الشهدا دعوت کنند چرا که مکتب امام حسین محتب لطافت ، محبت و ادم سازی است. وقتی ابا عبدالله ع مشاهده کرد که سرباز دشمن اشتباهی به سوی خیام حسینی رفته است فرمودند: از چهره تو پیداست که تشنه ای ، اسب هم تشنه است بیا آب بخور! آن فرد نقل می کند وقتی خواستم آب بنوشم دهانه مشک ، منحرف شد و امام حسین با دست خویش دهانه مشک را گرفتند و فرمودند راحت آب بنوش (سایت فارس نیوز 30/08/1394)

آثار و برکات پیاده روی اربعین

1-آثار و برکات فردی:

بیعت با امام حسین و ارمان ها و اهداف عاشورا

خضوع و خشوع در برابر خداوند

شرکت در یک کلاس خودسازی (تمرین خودسازی) و تربیت نسل ارزشی

عزاداری و همدری با اهل بیت

کسب فضایل زیارت اربعین و ثواب آن

تخلق به اوصاف مومنان حقیقی

تـأسی و تبعیت از اهل بیت

ترویج وتبلیغ معارف اسلامی

پاسخ به دعوت اهل بیت

اظهار ارادت و محبت به اهل بیت

زنده نگه داشتن سیره و محبتت اهل بیت

تکریم وتعظیم شعائر الهی

عمل به وظیفه استحبابی زیارت با پای پیاده

تبری جوئی از اعمال زشت گروهک های منحرف

تجلیل و احترام به مقام امام حسین

آمرزش گناهان

ایجاد و افزایش شور و نشاط

کمک به اصلاح اخلاق و رفتار اسلامی

تاثیر بر کاهش بزهکاری

2- آثار و برکات اجتماعی

به نمایش گذاشتن وحدت و هم بستگی امت اسلامی

تمرین استقامت و پیداری جمعی افراد جامعه اسلامی

قدرت نمایی در برابر دشمنان

اجرای مانور عظیم اعلام بیعت وفاداری با اهل بیت

ترویج فرهنگ جهاد و مبارزه با ظلم و ستم

تامین و تقویت امنیت جامعه اسلامی

نمایش روحیه سلحشوری و ایثار و خودگذشتگی

تمرین دسته جمعی امادگی برای ظهور

کاهش ارتکاب گناه و ررفتارهای ضد اجتماعی و اخلاقی

تقویت روحیه خود باوری و حق طلبی توده های مردم

3-آثار و برکات جهانی

معرفی اسلام حقیقی به جهانیان

نشان دادن افق نجات برای انسان های مظلوم و ستمدیده

زمینه سازی برای ظهور امام مهدی

افشای توطئه ها و نقشه های شوم سردمداران استکبار

معرفی امام حسین و اهداف و آرمان های عاشورا

4-وحدت امت اسلامی

نمایش قدرت اسلام

تطهیر چهره جهانی شیعه از خرافات و افراطی گرایی مذهبی

به نمایش گذاشتن یکی از ظرفیت های شیعه در مقیاس جهانی

پاسخ به شبهات معاندین درباره امام حسین ع

بازاریابی هویت شیعه در جهان

مانور بزرگ شیعیان

روشن کردن نور امید ظهور امم زمان در دل شیعیان

ارائه الگو برای طرح مدینه فاضله الهی

نمایش رافت و رحمت اسلامی به جهانیان

دعوت جهانیان به صلح و آرامش

اعلام بیزاری از تفرقه افکنی دشمنان اسلام


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 آبان 1397 - 15:59:8