ترجمه فارسی زیارت اربعین

دو شنبه 7 آبان 1397 - 15:45:40
ترجمه فارسی زیارت اربعین

تهران- الکوثر: ترجمه فارسی زیارت اربعین شهادت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع) به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سلام بردوست خدا و حبیبش ،سلام بردوست خدا و نجیبش، سلام بربنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش، سلام برحسین مظلوم شهید، سلام برآن که گرفتار اندوه و حزن فراوان و کشته اشک هاست.

خدایا! من شهادت می دهم که (حسین صاحب ولایت و سرپرستی امت اسلام ازجانب خداوند است) وفرزند ولی تو و فرزند برگزیده توست.حسینی که سعادتمند شد و از همان دوران کودکی پاک و برگزیده بود... همان شهیدی که او را سرور و سالار همه سروران جهان قرار دادی وجزء بهترین پیشوایان و مدافعی از مدافعان حق. هم اوکه میراث های پیامبران رابه او بخشیدی و او را ازمیان جانشینان، حجتی بربندگانت قراردادی. اونیز در دعوت مردم به اسلام جای عذری باقی نگذاشت و ازخیرخواهی دریغ نکرد و جانش را در راه تو قربانی کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی و گمراهی نجات دهد.

هرچند عده ای دست به دست هم دادند تا او را از هستی ساقط کنند، کسانی که دنیا مغرورشان کرد و بهره واقعی خود را به فرومایه ترین و پست ترین چیز فروختند و آخرتشان را به کمترین بها تباه کردند.آنکه کبرو غرور وجودشان راگرفت وخود را در دامن هوای نفس انداختند، آنان که تو را و پیامبرت را خشمگین کردند از افرادی که منافق بودند.

همان ها که بار سنگینی از گناه بر دوش افکندند و سزاواران آتش خشم تو شدند. خدایا! حسین صابرانه در راه تو و برای تو جهاد کرد تا هنگامی که دراطاعت فرمان تو خونش ریخته شد و حریمش شکست.

خدایا! دشمنان او را نفرین کن، نفرینی همیشگی و عذابشان بده عذابی دردناک.

سلام برتو ای فرزند خدا، سلام برتو ای فرزند سرور جانشینان عالم، شهادت می دهم که تو امین خدا و فرزند امین اویی. سعادتمندانه .سادتمندانه زندگی کردی و بزرگوارانه گذشت نمودی و غریبانه و مظلومانه وشهید از دنیا چشم فروبستی.

شهادت می دهم که خدابه وعده ای که به تو داده وفادار است و نابود خواهد کرد کسانی راکه از یاری ات دریغ نمودند و عذابشان خواهد کرد آنان راکه تو رابه شهادت رساندند و شهادت می دهم که تو به عهد خدا وفادار بودی و در راهش عاشقانه جهاد کردی تا درخون غلتیدی.

خدالعنت کند آنان که تورابه شهادت رساندند و به توظلم کردند و ماجرایشهادت تو و یارانت را شنیدند وراضی شدند به این اتفاق دردناک. خدای من! تورا شاهد می گیرم که من دوست هستم با آنان که حسین را دوست دارند و دشمنم با آنان که با او دشمن اند.

پدرومادرم به فدایت ای فرزند خدا. شهادت می دهم که تواز دامان نورانی وپاک انسان های بزرگوار متولدشدی وهرگز هیچ ناپاکی و آلودگی تورا آلوده نکرد و هیچ لکه تیره و تاری بر دامان پاک تو ننشست وشهادت می دهم که تواز ستون های دین و پایه های اسلام و پناهگاه مردم با ایمانی. گواهی می دهم که تو پیشوای نیکوکار، باتقوا، راضی به مقدرات حق ،پاکیزه ، هدایت کننده و هدایت شده ای. گواهی می دهم که ذریه تو ، اصل تقوا و نشانه های هدایت و رشته های محکم فضیلت و حق و حجت برمردم دنیا هستند و من از روی اعتقاد قلبی به شما ایمان دارم ویقین دارم یک روز رجعت خواهید کرد، براساس قوانین دینم و نتیجه کارهایم.قلبم تسلیم قلب مهربان شماست و دنباله روی رفتارشما. آماده یاری شما هستم تاروزی که خدابه شما اجازه دهد.

(ای خون خدا)! من دروصف شماهستم نه در صف دشمنانتان ، درود بیکران خداوند برشما و برارواح و پیکرهای مطهرتان و برحاضر و غایبتان و برظاهر و باطنتان.

آمین ای پروردگار جهانیان


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 آبان 1397 - 15:45:3