مراسم سوگواری اربعین در استانبول

یک شنبه 6 آبان 1397 - 21:2:3
مراسم سوگواری اربعین در استانبول

تهران- الکوثر: هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روز یکشنبه با حضور در سالن یحیی کمال در منطقه شیعه نشین حالکالی شهر استانبول ترکیه یاد و خاطره اربعین حسینی را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مراسم با مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانی شماری از علما و اجرای مراسم تعزیه خوانی در مورد حادثه جانسوز کربلا همراه بود.
در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصایب حضرت سید الشهداء(ع) و یاران با وفایش به مرثیه خوانی و نوحه سرایی پرداخت و حاضران در این فضای معنوی و روحانی آکنده از غم و اندوه، اشک ماتم ریخته و عظمت نهضت شورانگیز کربلا را در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) گرامی داشتند.
در این مراسم علما و شخصیت های محلی، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه، بختیار اسدزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول و جمع کثیری از ایرانیان و دلدادگان امام سوم شیعیان حضور داشتند.
در این مراسم که به همت شیخ صلاح الدین اوزگوندوز از علمای برجسته شیعی ترکیه برگزار شد، حاضران به سینه زنی پرداخته و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نمایش گذاشتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 آبان 1397 - 20:51:22