تمهیداتی جدید برای زائران افغانستانی و پاکستانی به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی

یک شنبه 6 آبان 1397 - 15:26:51
تمهیداتی جدید برای زائران افغانستانی و پاکستانی به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با نزدیک شدن اربعین حسینی، پایانه های مرزی شرق کشورمان پذیرای زوار افغانستانی و پاکستانی است که با عبور از ایران قصد تشرف به عتبات عالیات و شرکت در همایش بین المللی اربعین را دارند. و این موضوع یقینا نیازمند ارائه خدمات ویژه و تهیه مقتضیات لازم در پایانه های مرزی کشور است. امسال بنا بر مقررات ارائه شده، زائران پاکستانی برای ورود به کشور فقط باید از مرز میرجاوه استان سیستان وبلوچستان و زائران افغانستانی از مرز دوغارون واقع در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی وارد کشور شوند.

در این رابطه احمد شرافتی راد، فرماندار شهرستان تایباد از آمادگی کامل این شهرستان و پایانه مرزی دوغارون برای ایام اربعین سخن گفت و اظهار کرد: شهرستان تایباد و پایانه مرزی دوغارون دروازه ورودی جمهوری اسلامی ایران از کشور افغانستان است و در سال گذشته حدود بیست و پنج هزار زائر اربعین از کشور افغانستان برای تشرف به عتبات عالیات از این مرز وارد کشور شدند. در واقع بستر این پایانه مرزی به صورت میانگین برای دو الی سه هزار نفر در حال تردد، مهیا شده و یقیناً ورود جمعیت سی الی چهل هزار نفر زائر در چند روز محدود، نیازمند بستر سازی های مناسب است.

بختیاری رییس ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان در رابطه با زائران پاکستانی که امسال از مرز میرجاوه برای ورود به کشور می گذرند گفت: چندسالی است به همت جوانان مومن استان سیستان و بلوچستان، ستاد اربعین در شهرستان زاهدان و مرز میرجاوه فعالیت می کند و با جذب خادمین، سازمان دهی برنامه های مختلف و انجام هماهنگی های لازم، میزبان زوار پاکستانی اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود پنجاه تا شصت هزار زائر پاکستانی در بازه اربعین از مرز میرجاوه عبور کنند گفت: خدمات ما به زوار در پنج بخش اسکان، اطعام، برنامه های فرهنگی، بهداشت، درمان و حمل ونقل صورت می پذیرد. مکان های اسکان موقتی در مرز میرجاوه تدارک دیده ایم که تا حدود هزار نفر ظرفیت دارد. زائران پس از عبور از مرز به شهر زاهدان می آیند و در حسینیه ها، مساجد و مجموعه های مختلف سازمانی واداری، برای اسکان سازماندهی می شوند.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 آبان 1397 - 15:26:44