«عبدالمهدی» سرپرستی وزارت کشور و دفاع عراق را بر عهده می‌گیرد

شنبه 5 آبان 1397 - 11:24:58
«عبدالمهدی» سرپرستی وزارت کشور و دفاع عراق را بر عهده می‌گیرد

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر جدید عراق سرپرستی وزارتخانه‌های دفاع و کشور را تا دادن رای اعتماد پارلمان به وزیران جدید متصدی این دو پست، بر عهده می‌گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تکلیف وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق در کابینه جدید این کشور در اولین جلسه رای اعتماد پارلمان مشخص نشده است.

اولین جلسه پارلمان عراق برای دادن رای اعتماد به ۲۲ وزیر پیشنهادی عادل عبدالمهدی چهارشنبه شب گذشته برگزار شد، اما نمایندگان عراقی در این جلسه به ۱۴ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و قرار است تکلیف هشت وزارتخانه دیگر عراق از جمله وزارتخانه‌های مهم دفاع و کشور در جلسه بعدی پارلمان در ششم نوامبر مشخص شود.

در همین ارتباط، یک منبع عراقی به شبکه خبری السومریه گفت که «دفتر نخست‌وزیری عراق دستور‌العملی را صادر کرده که به موجب آن عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر جدید این کشور سرپرستی دو وزارت کشور و دفاع عراق را تا تعیین دو وزیر جدید برای وزارتخانه‌های مزبور، بر عهده می‌گیرد.»

منبع آگاه افزود: این دستورالعمل با استناد به ماده ۷۸ قانون اساسی عراق در راستای تامین منافع عمومی کشور صادر شده است.

پارلمان عراق در جلسه چهارشنبه شب خود علاوه بر عبد المهدی به ۱۴ وزیر از ۲۲ وزیر پیشنهادی وی نیز رای اعتماد داد.

انتخاب وزیر برای وزارتخانه‌های مهم دفاع، کشور، فرهنگ، آموزش و پرورش، دادگستری و مهاجرت به جلسه بعدی پارلمان موکول شد.

«فالح فیاض» و «فیصل الجربا» به ترتیب دو نامزد پیشنهادی نخست‌وزیر جدید عراق برای تصدی دو وزارت کشور و دفاع این کشور هستند.

 به نظر می‌رسد، اختلاف نظر ائتلاف‌های انتخاباتی با یکدیگر و نیز با عبدالمهدی بر سر نامزد‌های این پست، دلیل اصلی عدم رای گیری برای تعیین تکلیف این هشت وزارتخانه باشد.


شنبه 5 آبان 1397 - 8:24:27