گزارشگر سازمان ملل: ریاض مسئول قتل خاشقجی است

جمعه 4 آبان 1397 - 11:48:22
گزارشگر سازمان ملل: ریاض مسئول قتل خاشقجی است

تهران- الکوثر: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص جنایات فراقضایی و اعدام های خودسرانه گفت جمال خاشقجی روزنامه نگار ناراضی عربستانی قربانی قتل فراقضایی به دست ماموران دولت شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد مخبر ارشد سازمان ملل متحد، دولت عربستان سعودی را به سبب کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی مقصر دانست.

اگنس کالامار گزارشگر سازمان ملل متحد اعلام کرد این روزنامه نگار سعودی قربانی یک قتل فرا قضایی شده است. او همچنین گفت: کسانی که مرتکب این اقدام شدند یا آن را هماهنگ کردند در واقع نماینده دولت بوده اند. او خواستار انجام یک تحقیق بین المللی در این زمینه شد.
او گفت: "در ارتباط با قتل ظالمانه جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی می‌خواهم مسائلی را به سخنان همکارم یعنی دیوید کیف گزارشگر سازمان ملل متحد در امور آزادی بیان اضافه کنم و خواهان اجرای یک تحقیق بین المللی در ارتباط با این قتل شوم. "
کالامار در یک کنفرانس خبری گفت: در ارتباط با این رویداد اخیر، بر این باور است که عربستان سعودی به عنوان یک کشور مسئول این قتل است. آن‌ها زمانی که این اقدام را انجام می‌دادند نماینده دولت بودند. دولت نمی‌تواند از مسئولیت هایش شانه خالی کند. "
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار اجرای یک تحقیق بین المللی در این باره شد، اما مشخص نیست این تحقیق چگونه انجام خواهد شد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد اگر از سوی یکی از نهاد‌های مهم این سازمان یعنی شورای امنیت یا مجمع عمومی یا شورای حقوق بشر یا از سوی یکی از کشور‌های مربوطه ارجاعیه دریافت کند، کمیته‌ای را مسئول انجام این تحقیق خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 آبان 1397 - 11:48:12