تازه ترین آمار زائران ایرانی اربعین اعلام شد

جمعه 4 آبان 1397 - 10:42:14
تازه ترین آمار زائران ایرانی اربعین اعلام شد

تهران- الکوثر: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور شمار زائران ایرانی اربعین را که در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند تا پایان روز پنج شنبه یک میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهریار حیدری در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر در سامانه «سماح» ثبت نام و روادید دریافت کرده اند که تا این لحظه یک میلیون و سیصد هزار نفرشان از مرزهای چذابه و مهران ترک وطن کرده اند و 2 درصد هم از مرزهای هوایی به سمت عراق خروج داشته اند.
او ادامه داد: 63 درصد از این تعداد از مرز مهران عبور کرده، حدود دوهزار و صد و ده ستگاه اتوبوس مرزهای چذابه و شلمچه و هزار و پانصد دستگاه هم مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند.
حیدری تاکید کرد:​به لحاظ ترافیک زائرین و اتوبوسها در مزر مهران ، بهتر است که زائرین محترم مرزهای شلمچه و چزابه را برای خروج از کشور انتخاب کنند.

حیدری در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: ما­صدور 3 میلیون ویزا را هم با توجه به زیرساختهای موجود، میسر می دانیم. در ضمن هیچگونه مشکلی در موارد اسکان ، تغذیه و بهداشت و درمان زائرین اربعین وجود ندارد .
سردار محسن فتحی زاده رئیس کمیسیون امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: نقطه مرزی مهران تا این لحظه از مراسم اربعین حسینی هیچگونه مشکل امنیتی را شاهد نبوده ایم . با همت نیروهای خدوم انتظامی و کمکهای سایر ارگانهای ذیربط ، همه تمهیدات لازم برای برقراری امنیت درمرزها و صفوف راهپیمایی زائرین در نظر گرفته شده است. در کشور عراق هم طبق هماهنگی های انجام شده امنیت خوبی صورت گرفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 آبان 1397 - 10:42:6