دیپورت شدگان از عراق می‌توانند دوباره روادید قانونی اربعین دریافت کنند

دو شنبه 30 مهر 1397 - 13:39:23
دیپورت شدگان از عراق می‌توانند دوباره روادید قانونی اربعین دریافت کنند

تهران- الکوثر: یک منبع مطلع در سفارت عراق گفت: زوار اربعین که به خاطر روادید جعلی از عراق دیپورت شده‌‌اند، با دریافت روادید قانونی، می‌توانند مجددا راهی سفر شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک منبع مطلع در سفارت عراق در تهران درباره وضعیت زوار اربعین حسینی که در دام جاعلان روادید گرفتار شده‌اند و در مبادی ورودی به عراق به خاطر روادید جعلی دیپورت (اخراج) شده‌اند و مجددا قصد عزیمت به عراق را دارند، عنوان کرد که این افراد می‌توانند مجددا روادید قانونی دریافت کرده و راهی سفر شوند.

وی در توضیح بیشتر به خبرگزاری فارس گفت: اگر فردی با روادید جعلی اقدام به سفر به عراق کرده و در بدو ورود به مرز اخراج شده است، در صورتی که بخواهد مجددا اقدام به سفر کند، مشکلی وجود ندارد، ولی حتما باید از طریق قانونی روادید را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

نکاتی درباره غذای اربعین

مشکلات گوارشی در پیادهروی اربعین را چگونه درمان کنیم؟

آیا افراد فاقد کارت ملی و شناسنامه می توانند به سفر اربعین بروند؟

این منبع مطلع افزود: با توجه به اینکه افرادی که در دام جاعلان گرفتار شده‌ و متضرر شده‌اند، در این زمینه مقصر نیستند، با دریافت روادید قانونی می‌توانند راهی سفر شوند و از بابت ورود مجدد به خاک عراق، هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مزبور می‌توانند از طریق سامانه «سماح» و حج و زیارت برای دریافت روادید قانونی ثبت نام کرده یا اینکه از طریق دفاتر کارگزاری سفارت عراق در ایران در این زمینه اقدام کنند.

لازم به ذکر است با توجه به انتشار اخباری در روزهای اخیر مبنی بر صدور روادید جعلی توسط جاعلان و دفاتر غیرمجاز، زوار اربعین حسینی به توصیه‌های لازم در خصوص دریافت روادید توجه کرده و از مراجعه به افراد ناشناس و متقلب و دفاتر غیرمجاز جدا پرهیز کنند.  


دو شنبه 30 مهر 1397 - 13:19:42