نکات کاربردی شهر کربلا

شنبه 28 مهر 1397 - 21:25:12
نکات کاربردی شهر کربلا

رفت و آمد به حرم مقدس حضرت امام حسین (ع) بهتر است ترجیحا در ابتدای صبح یا آخر شب صورت گیرد. ازدحام جمعیت در طول روز به شدت زیاد است

تهران- الکوثر:  با توجه به ازدحام جمعیت و بی سابقه بودن آن در اربعین حسینی امسال، زیارت فوری و ترک محدوده ضریح مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) جهت بهره مندی دیگر زوار از حظ معنوی این زیارت مورد توجه قرار داده شود.

همچنین معمولاً‌ پیدا کردن جا در ایام اربعین در کربلا، بسیار مشکل است. اگر نتوانسته‌اید جایی پیش‌بینی کنید، جوری برنامه‌ریزی کنید که مدت کوتاه در کربلا توفق داشته باشید. با توجه به حضور جمعیت انبوه، ضرورتی به ورود به حرم و بوسیدن ضریح مطهر نیست، سلام دادن در هر نقطه ای از شهر، قطعاً اجر و پاداش زیارت را خواهد داشت.

اگر مدارکتان گم شد و یا مشکلی در این زمینه پیش آمد به کنسولگری کشورمان در شهرهای کربلا و نجف مراجعه کنید.

با توجه به اینکه معمولاً در هنگام بازگشت از کربلا، هیچگونه پذیرایی در مسیر صورت نمی گیرد ، بنابراین قبل از شروع حرکت، نیازمندی های خود را تهیه نمایید.

رفت و آمد به حرم مقدس حضرت امام حسین (ع) بهتر است ترجیحا در ابتدای صبح یا آخر شب صورت گیرد. ازدحام جمعیت در طول روز به شدت زیاد است و همین مسئله می تواند برای زواری که دارای کهولت سن یا ناراحتی قبلی و عروقی هستند مشکلاتی ایجاد کند.

افرادی که داروی مصرفی آنها محدودیت ساعتی دارد (باید در صبح، ظهر یا شب مصرف شود) حتی الامکان داروی مورد نظر را همراه خود داشته باشند و مصرف آن را منوط به بازگشت به محل اسکان خود نکنند.

از همراه داشتن کودکان نوزاد یاکم سن و سال در ساعات پرازدحام جمعیت حتی الامکان خودداری شود.

 تجربیات پر کاربرد سفر  اربعین  برای مسافرین اربعینتون ارسال کنید.


برای دسترسی به مطالب مفید درباره اربعین اینجا کلیک کنید


شنبه 28 مهر 1397 - 17:46:5