سازمان گزارشگران بدون مرز : هرگونه سازشی در پرونده خاشقجی به عربستان مجوز قتل را می‌دهد

شنبه 28 مهر 1397 - 21:42:20
 سازمان گزارشگران بدون مرز : هرگونه سازشی در پرونده خاشقجی به عربستان مجوز قتل را می‌دهد

تهران- الکوثر: دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز نسبت به هرگونه سازش با ریاض درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی هشدار داد؛ چرا که این امر به معنای اجازه به رژیم ریاض برای کشتن خبرنگاران و منتقدان بیشتر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کریستوف دیلوئر، دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: درخصوص پرونده خاشقجی هیچ گونه سازشی نباید با ریاض صورت بگیرد، چرا که عربستان در این صورت اقدام به کشتن خبرنگاران و منتقدان بیشتری می‌کند.

وی در ادامه نوشت: هرگونه تلاش برای برداشتن فشارها از روی عربستان و اتخاذ یک سیاست سازش در قبال این کشور به معنای این است که به دولت ریاض که خبرنگاران و منتقدان را بازداشت کرده، شکنجه می‌کند، می‌رباید و حتی می‌کشد این جرات را می‌دهد که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بیشتری را به قتل برساند.

دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز در توییت دیگری نوشت: پس از اعتراف به قتل خاشقجی از سوی ریاض سازمان گزارشگران بدون مرز  انتظار دارد فشارهای جدی، بی‌وقفه و شدید علیه عربستان ادامه یابد تا حقایق مربوط به این پرونده روشن شود و خبرنگاران سعودی که به خاطر انتقادات خود از ریاض به مجازات وحشتناک و به دور از منطق محکوم شده‌اند، آزاد شوند.

همزمان با اعلام قتل خاشقجی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اقدام به برکناری سعود القحطانی مشاور دفتر سلطنتی، احمد عسیری معاون رئیس سازمان اطلاعات عمومی کرد.

دادستان کل عربستان بالاخره صبح امروز شنبه به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. در پی آن پادشاه عربستان بدون کوچکترین اشاره‌ای به مقصر بودن پسرش محمد بن سلمان در این جنایت تنها افسران سازمان اطلاعات این کشور را که مهمترین آنها احمد عسیری است، برکنار کرد.

خاشقجی روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود.


شنبه 28 مهر 1397 - 14:50:36