بن سلمان شبها در قایق می خوابد !

جمعه 27 مهر 1397 - 13:57:18
بن سلمان شبها در قایق می خوابد !

تهران - الکوثر : یک منبع اماراتی نزدیک به ولیعهد ابوظبی گفت ولیعهد سعودی از ترس جانش در قایق تفریحی یا ساختمان وزارت دفاع سعودی می خوابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع اماراتی نزدیک به ولیعهد ابوظبی گفت حادثه قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی سبب شده است محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دچار افسردگی شود تا جاییکه به هیچ یک از دوستان و نزدیکانش اعتماد ندارد و به همین علت شبها را در قایق تفریحی اش به سر می برد یا اینکه از ترس توطئه علیه وی در ساختمان وزارت دفاع می خوابد. 
پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت : منابع غربی و کشورهای عرب خلیج فارس در تحلیلهای خود تقریبا به این اجماع رسیدند که تحولات مربوط به مسأله خاشقجی سبب بروز ناآرامیهایی در داخل خانواده حاکم بر عربستان سعودی شده است.  
شواهد نیز نشان می دهد که کشمکش بین شاهزاده ها در حال آشکار شدن است.

یک منبع اماراتی در گفتگو با «الاخبار » گفت « نزاعهای احتمالی بین شاهزاده ها» در حال علنی شدن است و برخی از آنها نه تنها خواستار عزل بن سلمان هستند بلکه خواستار کنار رفتن پدرش و تعیین یکی از فرزندان بنیانگذار پادشاهی عربستان به جای وی هستند و تمرکزها روی نام احمد بن عبدالعزیز به عنوان جایگزین شاه کنونی است. 
این درخواستها چیزی جز آشکار شدن خشم نهفته ای نیست که سیاستهای بن سلمان مسبب آن است. یک تاجر اماراتی نزدیک به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفت بن سلمان چند بار در کاخ الیمامه و دربار پادشاهی در معرض ترور قرار گرفت.

بارزترین حادثه همان حادثه الخزامی (تیراندازی در محله الخزامی در ماه مه گذشته ) است. علاوه براین یکی از اعضاء گارد پادشاهی با سلاح کمری به سوی ولیعهد تیراندازی کرد اما محافظانش وارد عمل شدند و مانع اصابت گلوله به وی شدند. این منبع افزود :« این حوادث و امثال آن سبب شده است شاهزاده محمد بن سلمان افسردگی بگیرد. وی دیگر به هیچ یک از دوستان و نزدیکانش اعتماد ندارد و به همین علت شبها را در قایق تفریحی در دریا به سر می برد یا اینکه از ترس توطئه علیه وی در ساختمان وزارت دفاع می خوابد».  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 27 مهر 1397 - 13:44:59