تیراندازی در قندهار: چند مقام بلندپایه جان باختند

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 21:50:42
تیراندازی در قندهار: چند مقام بلندپایه جان باختند

تهران- الکوثر: استاندار، فرمانده پلیس و رئیس اداره امنیت ملی قندهار افغانستان عصر امروز بر اثر حمله یک مهاجم مسلح جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حمله مسلحانه بعد از ظهر امروز که در ساختمان استانداری قندهار روی داد ، «زلمی ویسا» استاندار ، ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس و «عبدالمومن حسین خیل» رییس اداره امنیت ملی قندهار و تصویربردار شبکه تلویزیون دولتی این استان کشته شدند. همچنين چهار نفر از جمله دو نظامی آمریکایی و فرمانده نیروهای ارتش در حوزه جنوب افغانستان و سخنگوی استانداری قندهار زخمی شدند. گفته می شود فرد مهاجم یکی از محافظان استانداری قندهار بوده است. ژنرال عبدالرزاق که از فرماندهان شناخته شده دولت افغانستان بود از 29 حمله انتحاری ، انفجار و ترور جان سالم به در برده بود. این حمله مسلحانه پس از نشست امنیتی با موضوع تامین امنیت انتخابات مجلس نمایندگان بوقوع پیوست. گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

این تیراندازی هنگام بازگشت «اسکات میلر» فرمانده کل نیروهای ناتو از استان قندهار و همچنين همزمان با برگزاری نشست استاندار قندهار با کارکنان دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد روي داد.
اسکات میلر برای شرکت در نشست امنیتی با استاندار قندهار دعوت شده بود و این تیراندازی پس از پایان این نشست صورت گرفت اما اسکات میلر فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان از این حمله جان سالم به در برد. این تیراندازی در مسیر حرکت "اسکات میلر" فرمانده کل نیروهای ناتو به باند فرود بالگردها صورت گرفت.

طالبان با به عهده گرفتن مسئولیت حمله ای که امروز پنج شنبه در قندهار روی داد و سه کشته برجا گذاشت مدعی شد در این حمله ژنرال اسکات میلر آمریکایی فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان هدف بوده است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: هدف، ژنرال میلر و ژنرال عبدالرازق -فرمانده پلیس استان قندهار- بوده است. 
بنابراعلام ناتو، ژنرال میلر از این حمله جان سالم به در برد اما به گفته یک منبع امنیتی عبدالرازق کشته شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 21:48:2