رسانه های ترکیه: تکه تکه کردن خاشقجی قبل از مردن او آغاز شد!

چهار شنبه 25 مهر 1397 - 15:21:6
رسانه های ترکیه: تکه تکه کردن خاشقجی قبل از مردن او آغاز شد!

تهران- الکوثر: رسانه های ترکیه جزئیات وحشتناکی از قتل بی رحمانه جمال خاشقجی روزنامه نگار ناراضی عربستانی را منتشر کردند، از جمله این که تکه تکه کردن او زمانی شروع شد که او هنوز زنده بود!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های ترکیه‌ای از صبح امروز چهارشنبه دور تازه‌ای از انتشار جزئیات درباره نحوه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را منتشر کرده‌اند. این جزئیات در صورت صحت نشان می‌دهد این روزنامه‌نگار با قساوت تمام کشته و تکه تکه شده است.

روزنامه «ینی شفق» که ارتباط نزدیکی با حزب حاکم ترکیه دارد، به نقل از منابع آگاه نوشت سرویس اطلاعاتی ترکیه چندین فایل ضبط شده در اختیار دارد که جزئیات قتل خاشقجی را روشن می‌کند.

به نوشته ینی شفق، در یکی از این فایل‌های صوتی شنیده می‌شود که «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان هنگام شکنجه خاشقجی، به او می‌گوید «اگر می‌خواهی زنده بمانی، ساکت باش!»

این منابع مدعی شده‌اند که سعودی‌ها هنگام شکنجه ابتدا انگشتان خاشقجی را بریده‌ و بعدا او را کشته و تکه تکه کرده‌‌اند. در بخش دیگری از فایل صوتی شنیده می‌شود که عتیبی خطاب به شکنجه‌گران می‌گوید: «این کار را بیرون [اتاق من] انجام دهید. مرا به درد سر می‌اندازید».

پایگاه «میدل ایست آی» هم که با ترکیه و قطر ارتباط نزدیکی دارد و پیشتر هم جزئیاتی درباره قتل خاشقچی منتشر کرده بود، در گزارش تازه خود که بخش‌هایی از آن پیش از این توسط شبکه «الجزیره» قطر هم منتشر شده بود، نوشته است که «خاشقجی از دفتر سرکنسول در استانبول بیرون کشیده و روی میز مطالعه سرکنسول در اتاق کناری منتقل شده است. داد و فریاد [خاشقجی] پس از آن متوقف شد که ماده‌ای که هنوز نامشخص است، به او تزریق شده است.»

این گزارش می‌افزاید: «"صلاح محمد الطبیقی" رئیس بخش شواهد کالبد شکافی اداره امنیت عمومی سعودی هنگامی که خاشقجی هنوز زنده بوده، شروع به تکه تکه کردن بدن او کرده است. او هنگامی که شروع به جدا کردن بخش‌های بدن این روزنامه نگار کرده، روی گوشش هدفون گذاشته و شروع به گوش دادن به موسیقی کرده است. او به دیگر اعضای تیم هم توصیه کرده است که همین کار را بکنند.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 25 مهر 1397 - 14:56:57