ایتالیایی‌ها توقف صدور بمب به عربستان را خواستار شدند

دو شنبه 23 مهر 1397 - 21:1:5
ایتالیایی‌ها توقف صدور بمب به عربستان را خواستار شدند

تهران- الکوثر: شماری از فعالان ایتالیایی با برپایی تجمع در برابر یک کارخانه ساخت بمب در جزیره ساردنیا، ادامه فروشن بمب‌های ساخت این کارخانه را به عربستان سعودی محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از معترضان گفت: «بمب های صادر شده به عربستان؛ در این کارخانه با همکاری ایتالیا و یک شرکت آلمانی تولید می شود و این بمب ها تا به حال موجب کشتار فجیع هزاران نفر از افراد غیر نظامی در یمن به ویژه زنان و کودکان شده است». 
تظاهرکنندگان با نشان دادن تصاویری از به خاک و خون کشیده شدن کودکان یمنی با جنگنده های عربستان سعودی و هم پیمانانش از ادامه سکوت دولتمردان غربی در برابر این کشتار انتقاد کردند.
یک فعال دیگر ایتالیایی که در برابراین تصاویر تاثرانگیز ایستاده بود؛ گفت: «این تصاویر تعدادی از کودکان یمنی است که با بمب های ایتالیایی کشته شده اند چطور می توان در برابر این جنایات سکوت کرد و چیزی نگفت».
خانم "جولیا موی" ، نماینده جنبش 5 ستاره ایتالیا در پارلمان اروپا که از معترضان فروش تسلیحات نظامی به عربستان است، گفت:« امیدواریم دولت ایتالیا به طور جدی پیگیر توقف صادرات تسلیحات نظامی به عربستان و امارات باشد زیرا کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا چشمان خود را بر روی کشتار مردم بی گناه یمن بسته اند». 
به گفته کارشناسان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان از عمده کشورهای اروپایی صادر کننده سلاح به عربستان سعودی هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 23 مهر 1397 - 21:0:43

دسته بندی :