برهم صالح تشکیل دولت فراگیر را خواستار شد

یک شنبه 22 مهر 1397 - 15:3:12
برهم صالح تشکیل دولت فراگیر را خواستار شد

بغداد- الکوثر: رئیس جمهور عراق از نخست وزیر مامور تشکیل کابینه خواست دولت ملی تشکیل دهد که به دور از نظام سهمیه بندی ها، اما فراگیر و نماینده همه گروهها و احزاب باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برهم صالح رئیس جمهور عراق از عادل عبدالمهدی که مامور تشکیل کابینه است خواست دولتی ملی تشکیل دهد که به دور از نظام سهمیه بندی ها، اما فراگیر و نماینده همه گروهها و احزاب باشد. محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق نیز خواستار آن شد تا برنامه شفافی برای پرداختن به بحران هایی که کشور با آن روبروست تهیه و تدوین شود.
با نزدیک شدن به زمان معرفی کابینه عادل عبدالمهدی، برهم صالح رئیس جمهور عراق در سخنانی در مراسم سالگرد تاسیس مجلس اعلای اسلامی عراق از عبدالمهدی خواست دولتی تشکیل دهد که نماینده همه گروهها سیاسی باشد و خواسته ها و مطالبات عراقی ها را برآورده کند.
صالح گفت: «از گروه های سیاسی می خواهم با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه همکاری کنند تا وی بتواند دولتی تشکیل دهد که از منافع مردم عراق حمایت و به شهروندان این کشور خدمت کند. باید دولتی تشکیل شود که ساختار سیاسی در آن رعایت شود».
خبرنگار افزود محمد الحلبوسی رئیس پارلمان نیز همسو با درخواست رئیس جمهور خواستار تصویب قوانینی شد که خارج از قانون اساسی نباشد. وی همچنین خواستار آن شد تا برای پرداختن به بحران هایی که عراق با آن روبروست، برنامه دولتی مشخصی ارائه شود.
الحلبوسی گفت: «در این شرایط به تشکیل دولت ملی و جامع و مانع چشم دوخته ایم؛ دولتی که جامع همه گروه های عراقی و به دور از فرقه گرایی و افراط گرایی باشد و بتواند بحران هایی را مهار کند که گریبانگیر مردم است. ما همچنین امیدواریم این دولت، برنامه ای ارائه کند که آشکار و زمانبندی مشخصی داشته باشد تا به این بحران ها بپردازد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 مهر 1397 - 15:3:3