روسیه خبرداد: توطئه تروریست ها برای حمله شیمیایی به ادلب

شنبه 21 مهر 1397 - 17:47:27
روسیه خبرداد: توطئه تروریست ها برای حمله شیمیایی به ادلب

تهران- الکوثر: یک مقام روسیه اعلام کرد این کشور اطلاعاتی درباره توطئه تروریست ها برای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از تاس، یک مقام روسیه اعلام کرد این کشور اطلاعاتی درباره توطئه تروریست ها برای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب در اختیار دارد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه روز جمعه اعلام کرد این کشور اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد گروه های شبه نظامی در ادلب در چارچوب اقدامات تحریک آمیز در حال طراحی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در این منطقه از سوریه هستند.
این مقام روسیه گفت ما اطلاعاتی درباره طرح گروه های شبه نظامی برای بکارگیری سلاح های شیمیایی در ادلب سوریه در اختیار داریم و این اطلاعات بطور مداوم به دست ما می رسد. وی گفت ما نشست هایی با دبیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه برگزار کرده ایم و این اطلاعات را در اختیار آنها هم قرار داده ایم.
این مقام روس گفت ما درباره اهداف گروه های شبه نظامی در ادلب و میزان سلاح های شیمیایی در اختیار آنها، اطلاعات دقیقی داریم.
نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه هلند گفت در حالی که طرح ایجاد مناطق امن و خروج شبه نظامیان از ادلب در حال بررسی است، طرح هایی برای استفاده از سلاح های شیمیایی در این منطقه در حال تدوین است. وی گفت هر لحظه ممکن است شبه نظامیان دست به اقدامی بزنند و این تهدید هر روز تشدید می شود. وی گفت گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه تلاش کردند مساله حمله شیمیایی در سوریه را به دروغ مطرح و نیروهای ارتش سوریه را به انجام آن متهم کنند تا زمینه برای حمله غربی ها به سوریه فراهم شود.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ماه سپتامبر اعلام کرد گروه موسوم به هیات تحریر الشام و گروه کلاه سفیدها با هدف القای حمله شیمیایی به ادلب، در حال انتقال ماده شیمیایی سارین به این منطقه هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 17:30:5