مهم ترین ویژگی های یاران امام حسین (ع) در کربلا

شنبه 21 مهر 1397 - 16:4:36
مهم ترین ویژگی های یاران امام حسین (ع) در کربلا

تهران- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی معتقد است یاران امام حسین (ع) در کربلا دارای ویژگی هایی بودند که این ویژگی ها را فقط نزد افراد خاصی می توان پیدا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ مصطفی الفرطوسی استاد حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر گفت: مهم ترین ویژگی که می توان برای یاران امام حسین (ع) ذکر کرد این است که آنها مصداق بارز آیه شریفه « وَ عِبَادُ الرَّحْمَانِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلىَ الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَهِلُونَ قَالُواْ سَلَامًا» هستند. طبعا نماد عبودیت و رحمانیت، امام ابی عبدالله الحسین (ع) است و «عباد الرحمن» اصحاب ابی عبدالله الحسین(ع) هستند که قهرمانی ها و از جان گذشتگی های بزرگی را در صحرای کربلا به ثبت رساندند.

الفرطوسی افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های یاران امام حسین (ع) این است که آنها به درجه ای بالا از شناخت و یقین و ایمان به امام زمان خود دست یافته بودند. به عنوان مثال «زهیر بن قین» از یاران امام حسین در کربلا، در اصل از طرفداران عثمان خلیفه دوم بود ولی در هنگام بازگشت از حج و حرکت به سوی کوفه با امام حسین (ع) همسفر شد و دیداری بین آنها صورت گرفت که مضمون آن هنوز جزء اسرار است ولی موجب شد زهیر بن قین جزء یاران مخلص امام حسین (ع) شود.

این استاد حوزه افزود: ویژگی دیگر یاران امام حسین (ع) در کربلا این است که آنها به درجات بالایی از عبادت و معنویت و پارسایی دست یافته بودند به طوری که در شب عاشورا در خیمه هایشان تا صبح به عبادت و راز و نیاز با خدا مشغول بودند. حبیب بن مظاهر الاسدی از یاران امام علی (ع) بود که از ایشان «علم بلایا و منایا» (اطلاع از آنچه بر سر افراد می آید) را آموخته بود. با این حال امام حسین (ع) زمانی که در روز عاشورا بالای سر حبیب بن مظاهر حاضر شد گفت: ای حبیب، خدایت رحمت کند که قرآن را در یک شب ختم می کردی! این سخن امام حسین(ع) عظمت حبیب بن مظاهر را نشان می دهد که در ایمان و عبادت به قله رفیعی دست یافته بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 مهر 1397 - 16:2:48